"ישבנו בבית מספיק": ההורים זועמים על שביתת המורים

ההורים ייאלצו למצוא פתרונות זה היום השני ברציפות לאחר הודעת הסתדרות המורים על יום נוסף של שביתה כללית במערכת החינוך. "השביתה הזו מיותרת כי הולכים לבחירות", אמר אב לילדה מתל אביב. אם לתלמיד בחינוך המיוחד: "כל שעה שהבן שלי מפסיד במסגרת היא קריטית"

זמן צפייה: 01:44

ההורים צריכים למצוא פתרונות יום שני ברציפות: גם מחר (חמישי) לא יתקיימו לימודים בגנים ובבתי הספר היסודיים במסגרת שביתת הסתדרות המורים. המזכ"לית יפה בן דוד תקפה גם הערב את שר האוצר אביגדור ליברמן ומחתה על כך שמשרד האוצר לא מגיע עם הצעה קונקרטית והפצירה בו לשבת למשא ומתן כבר מחר ולא לחכות עד ליום ראשון.

עם זאת, יהיו ערים שבהם הגנים יהיו פתוחים: מודיעין, בית שמש, מעלה אדומים, כפר סבא, גני תקווה, קריית שמונה, שוהם, אפרת, אשקלון, הרצליה, עפולה וגבעת שמואל. באשדוד הוחלט להפעיל את כיתות התקשורת בבתי הספר הרגילים באמצעות סייעות.

בינתיים, ההורים זועמים. "אני כועסת מאוד כי הילדים שלנו עברו שנתיים לא פשוטות. גם בתקופת הקורונה. ישבנו בבית מספיק", אומרת מלי אקסלסי, אם לשלושה מיבנה. נטלי, אם לילדה בתל אביב, הוסיפה: "זה מבאס, זה קשוח. זה משנה תוכניות".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2206222026' autoplay='0' credit='' desc='הריאיון במהדורה המרכזית עם שרת החינוך' poster='' kid='1_1loc1nku' duration='']

גיא, אב לילדה מתל אביב, אמר: "השביתה הזאת מיותרת כי הולכים לבחירות ואין אפשרות באמת שהמורים יקבלו את מבוקשם". קרין, אם לתלמיד בחינוך המיוחד, זועמת: "לילד שלי זה קריטי. כל יום וכל שעה שהוא מפסיד במסגרת היא קריטית".

מוקדם יותר במהדורה המרכזית תקפה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון את שר האוצר ליברמן. "משרד החינוך הביא פתרונות למורים מתחילים, לתגמול למורים מצטיינים וגם לחופשות. אין פערים בין האוצר לבין מה שאנחנו הבאנו", אמרה שאשא ביטון ותהתה באשר לשאלה ששר האוצר אומר שהסתדרות המורים תוקעת את המו"מ. "האם הוא משקר? שאלה מצוינת. צריך לשבת פה מישהו אחר ולשאול אותו למה אנחנו לא מתקדמים", אמרה.

עוד אמרה שאשא-ביטון: "הרצף הלימודי חשוב מאוד. עשיתי את כל מה שאפשר כדי למנוע את השביתה הזו. אתם מפנים את החצים והדרישות למקום הלא נכון. לאוצר יש הרבה מאוד כוח למנוע שביתה היום ושיבושים בעתיד. נפגשתי עם שר האוצר ביום ראשון ואמרתי לו בוא ניפגש עם נציגי המורים. אני יושבת בדיוני המו"מ ומלווה אותם מהרגע הראשון. אין כל כך פערים. מדברים על המורים המתחילים, אבל סגרנו את זה מזמן. ההעלאה המשמעותית תהיה למורים המתחילים"