הסתדרות המורים על סף סכסוך עבודה: "פקידי האוצר פועלים לטרפד את הסכם השכר"

מזכ"לית ההסתדרות יפה בן-דויד שלחה מכתב לממונה על השכר באוצר, בו היא מזהירה כי תנקוט ב"אמצעים ארגוניים", ומזהירה כי שנת הלימודים הבאה לא תוכל להיפתח כסדרה. "התנהלות יהירה ויומרנית של פקידי האוצר"

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דויד שלחה היום (שלישי) מכתב לממונה על השכר באוצר, קובי בר-נתן, ובו היא מזהירה כי תנקוט ב"אמצעים ארגוניים", מכיוון ש"פקידי האוצר פועלים במטרה לטרפד הסכם שכר לעובדי ההוראה, וכל זאת בשעה שמערכת החינוך נמצאת על סף קריסה בשעתה הקשה ביותר מאז קום המדינה".

בן-דויד מציינת במכתבה כי נציגי משרד האוצר מגיעים לישיבות ללא נתונים, מנתבים את הדיונים ל"אג'נדה תלושה מהמציאות" ומתעלמים מהנושאים הבוערים ומהצרכים המשמעותיים המוצגים להם, הן על ידי הסתדרות המורים והן על ידי נציגי משרד החינוך.

יפה בן דויד
יפה בן דויד

"התנהלות יהירה ויומרנית של פקידי האוצר", כתבה בן-דויד, שהוסיפה כי דרכם "מנותקת מהשטח, מתעלמת מהמחסור החמור של עובדי הוראה שקיים כבר עתה, ומחזקת את החשש הכבד ששנת הלימודים הבאה לא תוכל להיפתח כסדרה".

"במצב דברים אלו", סיכמה בן-דויד, "בשעה שמערכת החינוך נמצאת על סף קריסה ובשעתה הקשה ביותר מאז קום המדינה, אין לנו ברירה, אלא להודיעך, כי אם מצב זה יימשך, נאלץ לנקוט גם באמצעים ארגוניים".

בכוונת הסתדרות המורים לפנות בימים הקרובים לשר האוצר אביגדור ליברמן ולראש הממשלה נפתלי בנט, בבקשה שייכנסו לעובי הקורה, ויגיעו יחד עם שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון להבנות כבר בשבועות הקרובים, על מנת שניתן יהיה לפתוח ולהיערך לשנת הלימודים הבאה.