יפה בן דוד למורים: יינקטו מחר צעדי מחאה, אל תגיעו לבתיה"ס

בעקבות החלטתם של רה"מ ושר הבריאות לבטל את מתווה הבידודים לתלמידים, מזכ"לית ההסתדרות יפה בן-דוד הודיעה למורים בבתיה"ס היסודיים ולגננות שלא להגיע מחר למוסדות החינוך. "לאור החלטת הממשלה שחושפת אתכם לנגיף הקורונה באופן שמסכן את בריאותכם, יינקטו מחר צעדי מחאה"

זמן צפייה: 01:28

בעקבות החלטתם של רה"מ נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ לבטל את מתווה הבידודים לתלמידים, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דוד הודיעה הערב (רביעי) למורים בבתי הספר היסודיים ולגננות לא להגיע מחר לבתי הספר ולגנים.

"לאור החלטת הממשלה שחושפת אתכם לנגיף הקורונה באופן שמסכן את בריאותכם ולנוכח אלפי פניות מכם, יינקטו מחר צעדי מחאה", כתבה בן-דוד למורים, "אין להגיע מחר לבתי הספר ולגנים. במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל. בכתות חנ"מ בבתי ספר רגילים - יצטרפו למחאה. המתינו להנחיות".

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון מסרה בתגובה: "צעדים כוחניים ופוליטיים על גבם של ילדי ישראל אינם ראויים ואינם מקובלים, בטח בימים מאתגרים כאלה. התנהלות אגרסיבית וחד צדדית לא בבית ספרנו. משרד החינוך פועל להוצאת צווי מניעה".

ח"כ שרן השכל, יו"ר ועדת החינוך, מסרה בתגובה: "את מי שמכריז שביתה בתקופת משבר כנראה לא מעניינים מיליוני ילדים שישארו מחר (שוב) בבית ללא מסגרת. בטח שלא אכפת מההורים שברגע אחד צריכים למצוא סידור ולהחסיר עבודה. בגלל משחקי אגו, מי שישלם את המחיר יהיו גם המורים והגננות שיחסירו מחר יום עבודה ויאלצו לספוג קיצוץ של יום מהמשכורת משום שהשביתה אינה לפי החוק".

"אין ספק שהמורים, המנהלים, הגננות ותומכי ההוראה נותנים מעל ומעבר, מותחים את גבולות היכולת שלהם למען התלמידים", הוסיפה השכל, "ואין ספק שאלו הגיבורות והגיבורים שלנו שנירתמים למאמץ הלאומי בתקופת משבר, ממש כמו צוותי הרפואה או חיילי וחיילות המילואים בעיתות חירום. זה חלק מלהיות ישראלי ואנחנו מעריכים ומוקירים את עבודתם הקשה. בתקופה כזו לא מתנהגים בביריונות על גבם של תלמידים, הורים ומורים".

מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מסר: "זוהי הודעה אישית ליפה בן דוד. במדינת ישראל, חיילים לא בורחים משדה המערכה, במדינת ישראל רופאים לא נוטשים את משמרתם בבתי החולים. במדינת ישראל, מורים לא עוזבים את התלמידים שלהם. את המלחמות שלך, את משחקי הכוחות , האגו וכיפופי הידיים , יפה, אל תעשי על חשבונם של הילדים שלא עשו לך כלום וכל חטאם הנורא הוא רצונם ללמוד, אחרי שנתיים מזוויעות".

על פי המתווה החדש שסוכם היום, הבדיקות לתלמידים יערכו ביום ראשון וביום רביעי כל שבוע, וההורים יחויבו למלא טופס בפורטל משרד החינוך. ילד שיבוא במגע עם מאומת, ולא עשה את שתי הבדיקות האחרונות באותו שבוע, יכנס לבידוד של חמישה ימים. בנוסף הומלץ כי ילד שנחשף למאומת יבדק במשך חמישה ימים ברצף.