מעונות היום מאיימים: "במצב הקיים – שנת הלימודים לא תיפתח"

פורום מעונות היום המפוקחים והמטפלות קיימו מסיבת עיתונאים לאחר שנודע כי שכר המטפלות יעלה במתכונת מצומצמת ומלוא העלויות יוטלו על ההורים: "עם עבודת קודש, לא מסיימים את החודש"

מסיבת העיתונאים של פורום מעונות היום

פורום מעונות היום המפוקחים והמטפלות קיימו הבוקר (ראשון) מסיבת עיתונאים דחופה בכפר המכביה בעקבות מסקנות ועדת המחירים שמשמעותן העלאת שכר המטפלות בעשרות בודדות של שקלים והטלת מלוא העלויות על ההורים. הפורום הבהיר כי במצב הקיים, שנת הלימודים ב-1 בספטמבר לא תיפתח.

בפורום הזהירו כי המעונות נמצאים כיום במשבר הגדול ביותר מאז קום המדינה של החינוך לגיל הרך וסובלים ממחסור של מאות עובדות בעקבות השכר הנמוך וכי ישנה נטישה גדולה של מטפלות מהתחום. לדברי הפורום, המצב הוביל לסגירת מאות כיתות ברחבי הארץ בשנה החולפת.

מעונות היום מכילים כ-100 אלף פעוטות מנעמת, ויצו, אמונה, נאות מרגלית וארגונים נוספים. בפורום האשימו כי גם ההחלטה להעביר את המעונות לאחריות משרד החינוך לא הביאה הישגים ולא שדרגה את מעמד המטפלות. "יש לנו שיח של חירשים עם משרד החינוך ולא נוכל לפתוח את שנת הלימודים הבאה", אמר מנכ"ל נאות מרגלית ויו"ר פורום מעונות היום ליאור גבאי.

אביגדור ליברמן
מעונות היום דורשים את התערבותו. שר האוצר ליברמן | צילום: רויטרס

יו"ר נעמת חגית פאר אמרה במסיבת העיתונאים: "ועדת המחירים שהתכנסה לאחר מאבק ארוך שלנו הציעה פלסטרון שמכניס אצבע בעיניים של ההורים. התרענו שוב ושוב על מצוקה קריטית של כוח אדם. אין לנו יכולות במצב הזה להפעיל את מעונות היום. כל יום עשרות הורים מקבלים עוד הודעה על כיתות ומעונות שנסגרים. שר האוצר, תגיע לפתור את המשבר לפני תחילת שנת הלימודים".

יו"ר תנועת אמונה ליאורה מינקה הוסיפה: "ועדת הסל הציעה פתרונות הזויים שלא מתכתבים עם המציאות. נסגרו השנה מאות כיתות ומאות כיתות נוספות נסגרות בימים אלה. לעשרת אלפים ילדים לא נשאר מקומות במעונות היום בגלל מצוקת כוח האדם. זו מציאות בלתי נסבלת. הגיע הזמן לשלם את השכר הראוי למחנכות-מטפלות - עם עבודת קודש לא מסיימים את החודש. אנו דורשים להשוות את השוואת שכר המחנכות לשכר הסייעות בגני הילדים. מדובר בפער של כ-1,500 שקלים. מדברים על יוקר המחייה ובסוף מטילים את הנטל הכלכלי על הזוגות הצעירים".