"בית הספר ידע על האלימות": מורה חשודה ששברה אצבע לילד אוטיסט

דוד חזר ביום האחרון ללימודים בבית הספר עופרים לחינוך מיוחד בחיפה וסיפר לאמו כי המורה המחליפה היכתה אותו. אמו מספרת כי המורה הפעילה אלימות נגדו לפחות 3 פעמים והסייעות מעידות כי בית הספר ידע: "הבטיחו שיטפלו בה". בית הספר: "המורה הושעתה"

זמן צפייה: 03:27

המשטרה חוקרת אירוע שבו מורה מחליפה בבית ספר עופרים בחיפה, בית ספר לחינוך מיוחד, תקפה באלימות ילד אוטיסט בן 11 בתפקוד גבוה, כך פורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית.

אמו של הילד דוד טוענת כי אותה מורה תקפה את בנה לפחות שלוש פעמים ובבית הספר הבטיחו לטפל בה, אך לא נעשה דבר. המקרה האחרון אירע ביום האחרון ללימודים. דוד שב לביתו וסיפר לאמו תוך שהוא בוכה כי המורה משכה אותו בשערות וקיפלה לו את האצבעות. כתוצאה, דוד סובל ממכות יבשות ומשבר באצבע.

גם סייעות העידו שהתנהגות המורה ידועה לבית הספר. "אין לה כוח ואין לה סבלנות. לא אכפת לה מכלום. זה לא המקרה הראשון שלה. במקום לבוא ולדבר, היא באה ופוגעת", סיפרה לחדשות 13 אחת הסייעות, שגם דיווחה על כך לבני משפחתו של דוד.

סייעת אחרת סיפרה לחדשות 13: "היא הייתה תופסת באצבעות ומעקמת בלי שום הצדקה. היא הייתה תופסת ידיים של ילדים באופן חזק. דיווחתי אפילו להנהלה". האם מתקשה להבין מדוע בית הספר לא פעל: "הבטיחו לי שיטפלו בה. כולם ידעו. קשה להבין איך הנהלת בית הספר מודעת לאלימות ונותנת לה להמשיך ללמד. אני לא מצליחה לישון. אסור לה להתקרב לילדים".

דוד, התלמיד שהוכה ע''פ החשד ע''י מורה, ואימו
דוד, התלמיד שהוכה ע''פ החשד ע''י מורה, ואימו | צילום: חדשות 13

מבית הספר עופרים נמסר בתגובה: "המקרה חמור מאוד ודווח למשרד החינוך ולנציבות שירות המדינה מהרגע הראשון. בית הספר נפגש עם המשפחה ומלווה אותה. עד לבירור המקרה, המורה הושעתה מעבודתה. בשל חקירת המשטרה, לא נוכל להוסיף פרטים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד רואה את האירוע בחומרה, ומבהיר כי הוא לא יאפשר כל פגיעה בערך המקודש של שמירה על מוגנות התלמידים. בעקבות המקרה המורה הושעתה מבית הספר ועניינה הועבר להמשך טיפול משמעתי בנציבות שירות המדינה. לצד זה, בית הספר מלווה את התלמיד ומעניק לו מעטפת של תמיכה רגשית".