רגע לפני סוף חופשת סוכות: היכן עומדת התכנית לקיצור החופשות?

חגי תשרי כמעט מאחורינו וקיצור החופשות, בשאיפה, עוד לפנינו. האם שר החינוך יעמוד בהתחייבותו לקצר את החופשות עד חנוכה? חדשות 2 Online עושים סדר במגעים שמתנהלים

החופש יתקצר? (הדס פרוש, פלאש 90)

חול המועד מסתיים, אסרו חג סוכות מתקרב וקיצור החופש – איפה הוא עומד? 5 חודשים אחרי שהצגנו את מתווה חדשות 2 לקיצור החופשות במערכת החינוך, במשרדי הממשלה עובדים בימים אלה בניסיון לעמוד בדד ליין המעודכן שהציב שר החינוך – קיצור כבר מחופשת חנוכה הקרובה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

3 גופים מרכזיים יצטרכו להוציא לפועל את התוכנית בשבועות הקרובים כדי לעמוד ביעד, בעוד חודשיים בדיוק: משרד החינוך, משרד האוצר והשלטון המקומי. לביצוע יהיו שותפים כמובן גם המורים, הגננות וההורים.

משרד החינוך – שר החינוך נפתלי בנט הכריז כבר בסוף שנת הלימודים כי עד תחילת שנת הלימודים הנוכחית יציג את התכנית לקיצור החופשות. ביעד הזה שהציב בנט לעצמו הוא לא עמד. כעת מנהלים בכירי משרדו ישיבות עם אנשי משרד האוצר כדי להגיע להסכמות על תקציב לתכנית (כ-400 מיליון שקלים בשנה). כשתאושר התכנית יצטרך המשרד לבנות את התוכן של המסגרות החלופיות לתלמידים.

משרד האוצר – שר האוצר משה כחלון כבר הבהיר כי הוא תומך בקיצור החופשות. הוא רק טרם מצא את המימון לכך, אבל גם הוא כמו בנט מבין שזהו הישג פוליטי חשוב שייזכר לדורות. אנשי משרדו יושבים עם אנשי משרד החינוך כדי לגבש תקציב – וגם את מה שייאלץ להיפגע בעקבותיו. אחרי שתגובש הסכמה היא תוצג לאישור הממשלה.

השלטון המקומי – הרשויות המקומיות יהיו אלה שיצטרכו לספק את המסגרת החינוכית בשטח, להפעיל את בתי הספר והגנים או הצהרונים ולשלם את המשכורות לעובדים. יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס אמר לחדשות 2 Online כי לצורך ההיערכות נדרשת לו חודש וחצי של התרעה מראש.

עומדים בזמנים?

אז כדי שהכל יעבוד כמו שבמשרד החינוך חולמים, זהו לוח הזמנים שבו הם צריכים לעמוד:

עד סוף אוקטובר – גיבוש הסכמות על תקציב.

תחילת נובמבר – הבאת התכנית והתקציב לאישור הממשלה, הכרזה פומבית על קיצור החופשות והעברת התקציבים לרשויות המקומיות.

אמצע דצמבר – קיצור חופשת חג החנוכה.

חיסכון כספי

מתווה חדשות 2 לקיצור ימי החופשה כולל את קיצור חופשות תלמידי כל הגנים וכיתות א' עד ד' ב-13 ימים ל-5 ימים בחנוכה, 5 ימים בפסח (בשבוע שלפני החג) ובשלושת ימי האסרו חג: סוכות, פסח ושבועות.

[brightcove_iframe video_id='hofesh_fix_vtr2_n20170516_v1' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='1929'']

בימים אלה תופעל מסגרת חינוכית חלופית זהה או דומה למתכונת של "בית הספר של החופש הגדול". עדיין לא ברור איזה חלק מהמתווה הזה יאומץ בסופו של דבר, וקיימת גם האפשרות שהוא יאומץ בהדרגה לאורך מספר שנים. המהלך אמנם עולה כסף בטווח הקצר לתפעול המסגרת החלופית, אך על פי ההערכות היעדר אובדן ימי עבודה של ההורים שווה למשק כמיליארד שקלים בשנה.