היועמ"שית קבעה: "חרף הבחירות - ניתן לקיים מו"מ עם הסתדרות המורים"

על רקע הסכסוך בין הסתדרות המורים ומשרד האוצר, התקיים דיון בראשות המשנים ליועצת המשפטית לממשלה ובהשתתפות בכירי משרד האוצר ביניהם המנכ"ל רם בלינקוב. בתום הדין, גלי בהרב מיארה הודיעה כי ניתן לקיים משא ומתן עם הסתדרות המורים לשם הגעה להסכם שכר חדש, בכפוף למגבלות המוכרות החלות בתקופת בחירות

זמן צפייה: 02:59

על רקע הסכסוך בין הסתדרות המורים ומשרד האוצר, הלילה (ראשון) התקיים דיון בראשות המשנים ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, ובהשתתפות בכירי משרד האוצר ביניהם המנכ"ל רם בלינקוב, הממונה על התקציבים, הממונה על השכר, היועץ המשפטי של המשרד ועוד. לאחר הדיון, החליטה היועצת המשפטית לממשלה כי ניתן לקיים משא ומתן עם הסתדרות המורים לשם הגעה להסכם שכר חדש, בכפוף למגבלות המוכרות החלות בתקופת בחירות.

יפה בן דוד, יו''ר הסתדרות המורים
מז''כלית הסתדרות המורים, יפה בן-דוד | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יצוין כי ביום חמישי האחרון, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד הודיעה על הקפאת העיצומים "לאור בקשת שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון ולאחר פגישתה העניינית היום של מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, עם הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן. כמו כן, נקבעה פגישת המשך ליום ראשון הקרוב. לכן, לאור כל זאת, הוחלט להקפיא את העיצומים".

בן דוד הוסיפה: "נעתרנו לבקשת שרת החינוך והחלטנו להקפיא את העיצומים. אני מקווה להמשך משא ומתן ענייני וכן עם הממונה על השכר ומצפה ששאר הגורמים בממשלה ובמערכת הפוליטית, גם יראו לנגד עיניהם את טובת המערכת ויבינו כי אם לא נגיע להסכמות בימים הקרובים ניאלץ לחדש את המאבק".

גורמים המקורבים למו"מ דיווחו על פגישה עניינית, אך הדגישו שהמגעים עוד לא בשלביהם האחרונים ומעריכים שיידרש עוד לפחות שבוע כדי להגיע להסכמות. ככל הידוע, בסוגיות הליבה - תוספת דיפרנציאלית למורים הצעירים, תגמול מצוינות והתאמת חופשות - טרם הושגה התקדמות של ממש.

.שר האוצר אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: אולבייר פיטוסי, פלאש 90

בשבוע שעבר, הודיע שר האוצר אביגדור ליברמן כי משרדו יתקצב החל מהיום ועד סוף שנת הלימודים את פעילות הקיץ בבתי הספר ובגני הילדים באמצעות סייעות יחד עם השלטון המקומי. המשמעות היא שסייעות יעבדו במוסדות המושבתים בעקבות עיצומי הסתדרות המורים.

במשרד אמרו כי ההחלטה נבעה כהפקת לקחים מתקופת הקורונה והבנה בדבר חשיבות השמירה על השגרה ומניעת הפגיעה הקשה בתלמידים ובהורים כאחד. בנוסף ציינו במשרד כי המהלך יצא לפועל זאת בנוסף לשביתות ושיבושים הרבים של הסתדרות המורים שפוגעים במערכת החינוך ומונעים את סיומה של שנת הלימודים כראוי.