מהפכת הצהרונים: הרשימה נחשפת

שר האוצר הכריז על תכנית להפחתת יוקר המחיה בקרב משפחות עובדות, במסגרתה יסובסדו גם עלויות הצהרונים. בכמה יוזלו המחירים בכל יישוב ויישוב וכמה תחסכו בכל שנה?

אחרי שאתמול פורסם לראשונה במהדורה המרכזית כי שר האוצר משה כחלון מגבש תכנית להורדת מחירי הצהרונים, תכנית שתמומן על ידי משרד האוצר בכמיליארד שקלים, היום (שלישי) נחשפים המספרים: כמה תחסוך כל משפחה, לפי היישוב בו היא מתגוררת? ולאיזה סכומים יגיע החיסכון השנתי?

5tt

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על פי התכנית, מחיר הצהרון המלא יעמוד על 930 שקלים לחודש. אך בנוסף לכך, המדינה תסבסד חלקית ותעניק הנחה נוספת כתלות במקום המגורים. היישובים בישראל מחולקים לאשכולות על פי מצב סוציואקונומי, כשבאשכולות הנמוכים, 1-3 לא משלמים כלל עבור צהרונים. וזו החלוקה באשכולות 4-8:

אלה היישובים בהם תעמוד ההנחה הנוספת על 350 שקלים, לצהרונים מגיל 3 עד גיל 8: אופקים, דימונה, חצור הגלילית, כפר יאסיף, עכו, קריית גת, רמלה, באקה ג'ת, חורפיש, ירוחם, לוד, פקיעין וקריית מלאכי. ביישובים אלה תחסוך כל משפחה סכום של 3,500 שקלים בשנה ו-17,500 שקלים ב-5 שנים.

s1

אלה היישובים בהם תעמוד ההנחה על 300 שקלים לצהרונים מגיל 3 עד גיל 8: אור יהודה, אילת, אשקלון, בית שאן, טירת הכרמל, מעלות תרשיחא, עפולה, קצרין, קריית שמונה, אור עקיבא, אשדוד, באר שבע, טבריה, מגדל העמק, מצפה רמון, ערד, קריית ים ושדרות. ביישובים אלה תחסוך כל משפחה 3,000 שקלים בשנה ו-15,000 שקלים ב-5 שנים.

s2

אלה היישובים בהם תעמוד ההנחה על 300 שקלים עבור צהרונים לילדי כיתות א' ו-ב': בת ים, חדרה, יבנה, כרמיאל, נצרת עילית, פרדס חנה, רחובות, גדרה, חולון, כפר יונה, נהריה, נתניה, ראש העין ושלומי. ביישובים אלה תחסוך כל משפחה סכום של 3,000 שקלים בשנה ו-6,000 שקלים בשנתיים.

אלה היישובים בהם תעמוד ההנחה על 200 שקלים עבור צהרונים לילדי כיתות א' ו-ב': אורנית, בנימינה, זיכרון יעקוב, יהוד, מזכרת בתיה, נשר, פתח תקווה, קריית ביאליק, ראשון לציון, אזור, גבעת עדה, חיפה, כפר סבא, נס ציונה, פרדסיה, צורן קדימה וראש פינה. ביישובים אלה תחסוך כל משפחה 2,000 שקלים בשנה ו-4,000 שקלים בשנתיים.

s3

אלה היישובים בהם תעמוד ההנחה על 150 שקלים עבור צהרונים לילדי כיתות א' ו-ב': אבן יהודה, גבעת שמואל, גני תקווה, הרצליה, כפר ורדים, להבים, מכבים רעות, עומר, רמת השרון, תל אביב, אלקנה, גבעתיים, הוד השרון, כוכב יאיר, כפר שמריהו, מודיעין, סביון, קריית אונו ורעננה. ביישובים אלה תחסוך כל משפחה 1,500 שקלים בשנה ו-3,000 שקלים בשנתיים.

בתכנית של כחלון יש עוד שלושה צעדים עיקריים: נקודות הזיכוי להורים צעירים יעלו, ושני בני הזוג יזכו ל-1.5 נקודות זיכוי עד גיל שנה, ו-2.5 נקודות זיכוי מגיל שנה עד גיל 6. המשמעות הכספית היא חיסכון של אלפי שקלים.

s4

כך לדוגמא, במשפחה עם שני ילדים בני 4-6, כשהכנסת האב עומדת על 12 אלף שקלים ושל האם על 8,000 שקלים, התוספת לנטו תעמוד על 12,900 שקלים בשנה. במשפחה עם שלושה ילדים בני 0-5, כשהכנסת האב והאם עומדת על 15 אלף שקלים, התוספת לנטו תעמוד על 16,770 שקלים בשנה.

בנוסף, הודיע כחלון על הגדלת מענקי העבודה, מס הכנסה שלילי. תקרת השכר לקבלת המענק תעלה מ-4,800 ל-5,000 שקלים. למשפחות עם שני ילדים שבהן שני בני הזוג עובדים, המענק יגדל מ-825 ל-1,288 שקלים.

הנקודה האחרונה בתכנית היא הפחתת מכסים. כחלון ממשיך כאן במהפכת הסלולר, הפעם מזווית אחרת. מס הקניית של 15% על ייבוא מכשירים סלולריים ירד ל-0%, וכך גם המכס על ייבוא נעליים ובגדי תינוקות. המהלך הזה יחסוך לכל משפחה מאות שקלים בשנה.