התפתחות בפרשת מנהלת הסמינר שנטען כי פגעה מינית: "קיימת סכנה ממשית לנערות"

בית דין רבני זימן את צביה רוטנברג על מנת שתבוא לטעון את דבריה, אך היא לא הופיעה. בעקבות העיכובים הרבים בטיפול בפרשה, ראש ישיבת יד אהרון הוציא מכתב בירור. "זה שלא רוצים להודות על הפגיעות מגביר את הסכנה"

צביה רוטנברג, מנהלת סמינר מעלות
צביה רוטנברג, מנהלת סמינר מעלות | צילום: אורן בן חקון

התפתחות דרמטית בפרשת צביה רוטנברג, מנהלת סמינר מעלות, אשר נטען כי פגעה מינית בנערות רבות. אתמול (ראשון) זימן בית הדין של הרב שמאול אליהו, הרב מנחם מנדל שפרן והרב ראובן נקאר את רוטנברג על מנת שתבוא לטעון את דבריה בפני בית הדין, אך היא לא הופיעה. בית הדין הודיע כי הוא נותן לה שוב את ההזדמנות לבוא ולהגיד את דבריה.

מוטי רגב, עורך דינה של רוטנברג, מסר כי היא אכן הודיעה על פרישה, והיום רק הגיעה לאסוף את חפציה. בעקבות העיכובים הרבים בטיפול בפרשה, הוציא הרב יהושע אייכנשטיין, ראש ישיבת יד אהרון, מכתב בירור, ובו הוא מסביר את דחיפות כתיבת דבריו. הוא מציין כי קיימת סכנה ממשית לנערות שנפגעו על ידי רוטנברג, ולנפגעות אחרות.

"נודע לי מאישה מקצועית שמטפלת בנפגעות וכן ממקור אחר מוסמך", כתב אייכנשטיין, "שיש בנות שנפגעו מינהלת הסמינר גם בעבר הקרוב, ויש מהם שנמצאות בסכנה לאבד עצמם לדעת, וזה שלא רוצים להודות על הפגיעות מגביר את הסכנה, ולכן אע"ג שהסמינר לא באחריותי, אבל מכל מקום אני רואה חובה לעצמי לפרסם שהיו פגיעות".

במהלך השבועות האחרונים, לאחר שכמה נשים העידו בבית הדין של הרב אליהו, ולאחר שהתארגנה עצרת תפילה של נשים על יד סמינר מעלות בירושלים, הגיע העניין אל הרב אייכנשטיין, שבדק בעצמו ושמע והחליט לפרסם את המכתב.

מחאת חרדיות נגד מורה שחשודה בהטרדה

לפני כשבועיים מחו בשערי סמינר מעלות כמאה נשים חרדיות, חלקן עטויות מסכה מחשש להיחשף. הפעילות החרדיות שאירגנו את עצרת התפילה אמרו כי "כעת כשהדברים מתבררים בידי רבני בית דין שאינם מוטים ואין להם קרבת משפחה לגב' הנ"ל, ולאחר שהגאון ר' יהושע אייכנשטיין שליט"א הוציא את המכתב, אנו מקוות כי תצא האמת לאור ויינקטו הצעדים הנדרשים. בניגוד למה שהיה עד עכשיו, שרבנים ידעו ושמעו על פגיעות אך הוציאו מכתבי תמיכה על התנהלות הסמינר בפרש."

עוד הוסיפו הפעילות: "בירורם של הדברים חשוב הן כדי למנוע פגיעות שמתרחשות כעת והן כדי להעביר מסר חינוכי ותורני ברור שלא תהיה שום הגנה והשתקה לפוגעים ולפוגעות, ושחינוך בנינו ובנותינו מחייב התייחסות רצינית ובירור של כל מקרה וטענה. לא יתכן שלצד לימוד שיעורי מוגנות, הגב' רוטנברג מוסיפה להופיע בשערי הסמינר, לחנך את בנותינו ולהוות סכנה נפשית ורוחנית לבנות שנפגעו בין על ידה ובין על ידי אחרים. רק התייחסות רצינית לטענות על פגיעות ללא השתקה וללא טיוח, רק היא תגן על דור ההמשך".