שאשא ביטון נגד ליברמן: "צריך לשאול למה המו"מ לא מתקדם"

שרת החינוך תוקפת את שר האוצר בריאיון במהדורה המרכזית ברקע היום השני לשביתה הכללית של הסתדרות המורים. שאשא-ביטון טענה כי יש כבר פתרון לשכר המורים המתחילים: "אין פערים בין האוצר לבין ההצעות שלנו. האם הוא משקר? שאלה מצוינת"

זמן צפייה: 05:16

עולה להתקפה: שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון תוקפת הערב (רביעי) בריאיון במהדורה המרכזית את שר האוצר אביגדור ליברמן ומאשימה אותו בכך שהמשא ומתן לשיפור תנאי המורים לא מתקדם. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד הודיעה הערב כי גם מחר יושבתו הלימודים בכל הארץ זה היום השני ברציפות.

"משרד החינוך הביא פתרונות למורים מתחילים, לתגמול למורים מצטיינים וגם לחופשות. אין פערים בין האוצר לבין מה שאנחנו הבאנו", אמרה שאשא ביטון ותהתה באשר לשאלה ששר האוצר אומר שהסתדרות המורים תוקעת את המו"מ. "האם הוא משקר? שאלה מצוינת. צריך לשבת פה מישהו אחר ולשאול אותו למה אנחנו לא מתקדמים".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2206222020' autoplay='0' credit='' desc='מה המורים רוצים ומה האוצר מוכן לתת? ליאור ורוצלבסקי מסבירה' poster='' kid='1_frdfou07' duration='']

היא גם הסבירה מדוע היא מגבה את הסתדרות המורים והעומדת בראשה יפה בן דוד. "אני נותנת גב כדי שלהורים שלנו תהיה יציבות. בשנה האחרונה לא פתחנו יותר מ-50 גנים במדינה. הורים קיבלו טלפון בשבע בבוקר שלא יביאו את הילדים לגן כי אין גננת ואין מחליפות. יש משבר עמוק וצריך לפתור אותו כדי לייצר חינוך טוב. אני האחרונה שאפשר לחשוד בה שלא רוצה יציבות", כך שרת החינוך.

יפה בן דוד, יו''ר הסתדרות המורים
מז''כלית הסתדרות המורים, יפה בן-דוד | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

עוד אמרה שאשא-ביטון: "הרצף הלימודי חשוב מאוד. עשיתי את כל מה שאפשר כדי למנוע את השביתה הזו. אתם מפנים את החצים והדרישות למקום הלא נכון. לאוצר יש הרבה מאוד כוח למנוע שביתה היום ושיבושים בעתיד. נפגשתי עם שר האוצר ביום ראשון ואמרתי לו בוא ניפגש עם נציגי המורים. אני יושבת בדיוני המו"מ ומלווה אותם מהרגע הראשון. אין כל כך פערים. מדברים על המורים המתחילים, אבל סגרנו את זה מזמן. ההעלאה המשמעותית תהיה למורים המתחילים"

לסיום אמרה: "אני מאוד מקווה שנסיים את הסאגה הזו בהקדם. אני בכלל לא רוצה לחכות ל-1 בספטמבר. אם לא ייפתר הסיפור הזה, תהיה מצוקה אדירה. המשימה היא למנוע את בריחת המורים. לא צריך להוציא צווי מניעה. אנחנו נמצאים במחסור אדיר של מורות, גננות, מנהלים. אנחנו רואים את כמות האנשים שרוצים לפרוש".