הצעת האוצר למורים: שכר מורה מתחיל יעלה ל-9,000 שקל

עיקרי ההצעה שהוצגה להסתדרות המורים כוללת תוספת שכר משמעותית לכלל המורים, בכל דרגות הוותק, וכן צמצום פער ימי החופשה בחגים בין ההורים לבין המורים. יפה בן-דוד סירבה להצעה: "יותר גרועה, מבצעים מניפולציות במספרים"

זמן צפייה: 02:26

עיקרי ההצעה שהוצגה היום (שני) על ידי משרד האוצר להסתדרות המורים כוללים העלאה משמעותית בשכר המורים, כאשר על פי המתווה המוצע שכר מורה בשנתו הראשונה יתחיל ב-9,000 שקלים בחודש – עלייה של כ-30%. תוספות השכר יינתנו לכלל המורים, בכל דרגות הוותק, אך יינתן תעדוף משמעותי של משאבי ההסכם לטובת המורה המתחיל.

כמו כן, יוגדלו בעד 90% גמולי התפקיד המוענקים למורים בגין ביצוע תפקידי הליבה, כך שהסכום המינימלי לגמול בגין ביצוע תפקידי חינוך כיתה, ריכוז שכבה וסגנות מנהל (שני ומעלה) יעמוד על 1,100 שקלים בחודש (השיעור הקיים היום או 1,100 שקלים - הגבוה מבניהם).

מחאת הסתדרות המורים מול הבית של בני גנץ
מחאת הסתדרות המורים, ארכיון | צילום: דוד לוגי

כמו כן, הוצע שמנהלים יוכלו ליצור תפקידים חדשים בהתאמה לאופי בית הספר, אליהם ניתן יהיה למנות מורים מצטיינים, ויינתן עליהם גמול של 600 שקלים בחודש. כמו כן מוצע מענק התמדה בגובה 18,000 שקלים לאחר שלוש שנות הוראה, סכום המשקף 500 שקלים בגין כל חודש.

בנוסף, יוגדל היקף המשרה המינימלי בו ניתן להעסיק מורים, מ-50% ל-70%. על פי המתווה המוצע, שכר מנהל מתחיל יעמוד על 18,000 ₪ – כלומר עלייה של כ-24%. למנהלים אשר יבצעו תפקידים נוספים, כגון חניכה וליווי של מנהלים אחרים, תוענק תוספת שכר של כ-2,000 שקלים לחודש.

מחאת הסתדרות המורים מול הבית של בני גנץ
מחאת הסתדרות המורים מול הבית של בני גנץ | צילום: דוד לוגי

ההצעה כוללת גם צמצום פער ימי החופשה בין ההורים לתלמידים. מדובר ההקטנת פער של חמישה ימים על ידי החלפת ימי החופשה של 3 ימי איסרו-חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר לימי שישי סמוכים. כמו כן, תבוצע הקטנת הפער של 3 ימים נוספים על ידי קיצור החופשה שלפני חג הפסח והעברת הימים לגשר בין יום כיפור לסוכות.

במסגרת ההצעה יינתנו למנהלי בתי ספר מגוון כלים אשר ירחיבו את הסמכות שלהם ויאפשרו גמישות, יעילות ומצוינות במערכת. בין הכלים שהוצעו, מדובר באפשרות להעסקה מעל 100% משרה, גמישות למנהל בהליך הפיטורין וכן הארכת התקופה עד לקבלת קביעות. ניתן יהיה להעסיק עובדי הוראה בחוזים אישיים לטובת התמודדות עם מחסור, צמצום פערים וגיוס "טאלנטים".

יפה בן דוד, יו''ר הסתדרות המורים
מז''כלית הסתדרות המורים, יפה בן-דוד | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מהסתדרות המורים נמסר: "לצערנו הפגישה שוב התפוצצה ועוד לפני שהסתיימה, האוצר כבר הפיץ את תוכנה. הפערים נותרו גדולים מאוד וההצעה שהונחה היום גרועה יותר מהמצב הנוכחי. פקידי האוצר ממשיכים להציע הצעות שפוגעות בעובדי ההוראה באופן ממשי ולבצע מניפולציות במספרים. בהתנהלותם זאת, פקידי האוצר ממשיכים להעמיק את המשבר במערכת החינוך ומעמידים בספק רב את פתיחת שנת הלימודים במועדה. אנו קוראים לראש הממשלה, יאיר לפיד, ולשר האוצר, אביגדור ליברמן, להכנס באופן אישי לעובי הקורה ולפתור את המשבר הלאומי בחינוך".