20 אלף מורות וגננות בהפגנה בת"א: "מגיע לנו להתפרנס בכבוד"

הסתדרות המורים עורכת הפגנה בצל צעדי המחאה בדרישה להעלות את שכר המורים. בין היתר נושאים המורים שלטים שעליהם נכתב: "עני מורה", "מסביב לשעון בלי ממון" ו"לא מפקירים את המורים". יו"ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, אמרה בהפגנה: "אם לא יהיה הסכם שכר הוגן - לא יהיה מי שילמד"

זמן צפייה: 01:57

צעד ראשון במחאה: כ-20 אלף מפגינים הגיעו הערב (שני) להפגנה שעורכת הסתדרות המורים במחאה על שכר המורים. ההסתדרות דורשת מהאוצר, בתמיכת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, להעלות את שכר המורים. "עני מורה", "מסביב לשעון בלי ממון" ו"לא מפקירים את המורים".

יפה בן דוד, יו"ר הסתדרות המורים אמרה בהפגנה: "הגענו לרגע האמת. הפגנת הענק הזאת היא לא עוד עצרת מחאה, האירוע הזה הוא לא סתם שחרור קיטור. כולנו כאן יחד, מכל המגזרים, מכל הקשת הפוליטית, ההתכנסות שלנו כאן היא לא פחות מאזעקת צבע אדום. כי מערכת החינוך שלנו, היקרה שלנו, על סף תהום. רגע לפני קריסה, רגע לפני התמוטטות, מדממת את עצמה למוות. ואתם באתם לכאן היום להגיד לשרי ממשלת ישראל: די! הצילו!".

.יו''ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, בהפגנה המורות והגננות
יו''ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, בהפגנה המורות והגננות | צילום: תומר נאוברג, פלאש 90

"צאו מהאדישות והצילו את החינוך בישראל", אמרה בן דוד, "די לזלזול בעובדות ועובדי הוראה, די לגרירת הרגליים, די לניתוק. תוציאו את הראש מחלון המשרד ותריחו את העשן. הבית של הילדות והילדים בישראל נשרף".

"אנחנו מגיעים למשרד האוצר ומתריעים פעם אחר פעם כבר חודשים ארוכים", הוסיפה, "אם לא יהיה הסכם שכר הוגן לעובדי ועובדות ההוראה, הם יברחו. בתי ספר יסגרו, כיתות ינעלו - ולא יהיה מי שילמד".

.יו''ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, בהפגנה המורות והגננות
יו''ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, בהפגנה המורות והגננות | צילום: תומר נאוברג, פלאש 90

"משרד האוצר זה כמו יקום מקביל", אמרה יו"ר הסתדרות המורים, "פקידי האוצר מתנהגים באדישות כאילו שהם לא יודעים שב-1 בספטמבר כבר בשנה הבאה לא נוכל לקיים לימודים סדירים בגלל המחסור בכוח אדם. הם תוקעים מקלות בגלגלים כאילו שהם לא מבינים שאיכות החינוך תיפגע קשות".

"הם - במקום לתת כדי למנוע את הקריסה, מחפשים מאיפה לקחת", אמרה בן דוד, "יש לי חדשות לפקידי האוצר: לא יקרה, ולא במשמרת שלי. לא יגעו לנו בחופש הגדול! הוא החמצן של עובדי ועובדות ההוראה".

.יו''ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, בהפגנה המורות והגננות
יו''ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, בהפגנה המורות והגננות | צילום: תומר נאוברג, פלאש 90

יו"ר מועצת התלמידים הארצית עומר שחר אמר: "אמא שלי מורה ומחנכת יותר מ-20 שנה. את ההקרבה לאורך השנים אני מכיר מהבית. האם חינוך פחות חשוב מהייטק?" בנוסף, נאם בהפגנה רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, שאמר: "באתי ממשפחה של מורים. הייתי מנהל בית ספר בעצמי. חינוך והוראה זורמים בגופי מיום היוולדי ולכן, משבר ההוראה החריף שפוקד את מערכת החינוך הארצית בעת הזו לא רק מעציב אותי, הוא מרתיח את דמי".

.ראש עיריית תל אביב רון חולדאי
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"אין זו רק העלאת השכר הנחוצה למורות ולמורים", אמר חולדאי, "צריך להבטיח לצוותי החינוך רווחה מקצועית, זמן להתפתחות מקצועית ואפיקי התקדמות. מגיע לכל מורה, מחנכת וגננת גיבוי חד משמעי מול הורים אלימים ומול התערבות יתר".

במקביל, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "עוצמת מחאת המורות והמורים מציפה את גודל המצוקה בשטח וממחישה שהזמן דוחק יותר מתמיד. נמשיך להילחם כדי ששכר המורים יעלה משמעותית ומעמד המורה יתחזק".