היום: מערכת החינוך מציינת את יום המורה לשנת תש"פ

מטרת היום היא להוקיר תודה לצוותי החינוך ברחבי הארץ. בשנת הלימודים הנוכחית, כ-190 אלף עובדי הוראה מחנכים את ילדי ישראל. השר פרץ: "המשיכו לעשות את עבודתכם נאמנה ולעצב את פני החברה"

מורים
מורים | צילום: חדשות 13

היום (חמישי) מערכת החינוך מציינת את יום המורה לשנת תש"פ. מטרת היום היא להוקיר תודה למחנכות ולמחנכים, למורים ולמורות, לגננים ולגננות, ולכל הצוותים החינוכיים. במהלך היום, גני הילדים, בתי הספר ומרכזי הפסג"ה יקיימו מגוון פעילויות חינוכיות וערכיות, שמטרתן הבעת הוקרה לצוותי החינוך.

בשנת הלימודים הנוכחית, כ-190 אלף עובדי הוראה מחנכים את ילדי ישראל, מתוכם: 20 אלף גננות. 121 אלף מורות, 32 אלף מורים, 22 אלף מורים בחינוך המיוחד ו-5,000 מנהלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"אקשן, טירוף ולחץ": מלון הספא הוותיק נערך לפתיחה מחדש

"חיברנו את המדינה": נסיעה ראשונה לרכבת הישירה מתל אביב לי-ם

אמא המנהלת, אבא המורה: כך זינקה בישראל שיטת "החינוך הביתי"

שר החינוך, רפי פרץ מסר: "ביום חשוב וחגיגי זה אני מבקש להביע הוקרה והערכה לפועלכם. לכם המורים והמורות, הגננות, ולכל אנשי ההוראה. המשיכו לעשות את עבודתכם נאמנה, המשיכו לעצב בסובלנות, ברגישות ובנחישות את פני החברה. אתם אחראים על איכותו של חינוך הדור הצעיר, העתיד להשפיע על המדינה כולה. מסירותכם לחינוך פני הדור הצעיר ראויה לכל הערכה והוקרה".

עוד מסר השר: "מאחל לכלל המורים בישראל שיידעו לנווט את הספינה ועליה ילדינו אל מקום מלא בהצלחות, בהרחבת הידע, במצוינות לימודית וחברתית. בחרתם להיות נוכחים בשנים המעצבות והמשמעותיות בחייהם של ילדינו. להיות המשענת, נחל נובע של חוכמה ממנו הם שואבים את הידע שלהם ויוצאים איתו לעולם, על כל אלו מגיע לכם תודה גדולה מעומק הלב. עלו והצליחו".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב מסר: "מערכת החינוך לובשת היום חג ומפנה את הזרקור אל סוכני הידע, המיומנויות והערכים במדינת ישראל - אנשי ההוראה והחינוך, וכל יתר העוסקים במלאכת החינוך בישראל. ביום זה, כל שדרות הציבור מבקשים לכבד בברכה ובהוקרה את אנשי החינוך. את המורים והמורות, הגננים והגננות, המנהלים והמנהלות והצוותים החינוכיים כולם.

עוד מסר אבואב: "אין תחום באורחות חיינו שאינו קשור בעבותות לתחום החינוך. אין אנו יכולים לדבר על מסחר, כלכלה, תעשייה, ביטחון, בריאות, אמנות או תרבות, מבלי לדבר על חינוך. הכל קשור במישרין ובעקיפין לתשתית שניתנה לכל העוסקים במלאכות השונות – לאנשי החינוך המסורים, שהעניקו להם יסודות איתנים.

"אנו מבקשים להוקיר היום תודה על עשייה חינוכית משמעותית, שלא תסולא בפז. על היכולת להיות מכוונים לילדים; על מטעני הידע שמועברים לתלמידים; ועל היכולת להתחדש ולהתמקצע, ולהתאים את מערכת החינוך לתמורות התכופות שעוברת החברה הישראלית והחברה העולמית.

"ביום זה אני מבקש לברך את ציבור עובדי ההוראה על בחירתם בשליחות הנעלה של החינוך וההוראה. תודה על שבחרתם לשים את פעמיכם בנתיבי החינוך, ולקחתם על עצמכם להשתתף במסעם המשמעותי של ילדי ישראל".