"אי אפשר לשתוק": הקריאה האמיצה של הנערות נגד המורה החשודה בהטרדת תלמידות

לראשונה בעולם החרדי, התאספו היום נערות ונשים בשערי הסמינר "מעלות" שבירושלים כשעל פניהן מסכות, כדי להפגין נגד המשך העסקתה של המורה צביה רוטנברג. "אנחנו לא מוכנות שהפגיעה הזאת תמשיך - הפוגעות לכאורה יותר חשובות מהנפגעות"

זמן צפייה: 02:25

בפעם הראשונה בעולם החרדי, התאספו היום (שני) נערות ונשים בשערי הסמינר "מעלות" שבירושלים, כשעל פניהן מסכות - כדי להפגין נגד המשך העסקה של מורה החשודה בהטרדה מינית של תלמידותיה.

לפני כשבועיים נחשפה בעיתון "ישראל היום" שורת עדויות נגד המורה צביה רוטנברג, שמהן עלתה מסכת הטרדות מיניות שביצעה לכאורה המורה בשורה של תלמידותיה הקטינות. רוטנברג משמשת כיום כמנהלת בסמינר "מעלות", שבחר שלא להתייחס לטענות הקשות נגדה – וגם ממשיך להעסיק אותה בימים אלה.

החשיפות הרבות לאחרונה במגזר החרדי, ביניהן התגלו מקרים קשים של פגיעות והטרדות מיניות, כמו בפרשות יהודה משי זהב וחיים ולדר, גרמו לטלטלה קשה בחברה החרדית, והזעקה לשינוי כבר עולה מן הציבור הזה.

אבל המחאה הזו, של כמה עשרות מפגינות, היא קול חדש במגזר וקריאה לא שגרתית, הדורשת להאמין לנפגעות, להוקיע את הפוגעים – ולנדות אותם מהקהילה, כשלדברי המפגינות, "לא השתנה דבר. המורה ממשיכה לקבל גיבוי, הפוגעות לכאורה יותר חשובות מהנפגעות - ואי אפשר לשתוק עוד. אנחנו לא מוכנות שהפגיעה הזאת תמשיך".