"לא מאמין שהגעתי למסכנות הזו": נהג המונית - שנאלץ לקבץ נדבות

גילי וולפלד, נכה בן 69, איבד את פרנסתו בשל משבר הקורונה. הוא מתקשה לשלם את שכר דירת החדר שבה הוא מתגורר, ומנסה לשרוד בכל דרך אפשרית. "היו ימים שאכלתי סתם פיתה יבשה בלי גבינה"

זמן צפייה: 02:55

גילי וולפלד, נהג מונית נכה בן 69, הוא דוגמה נוספת לאדם שאיבד את פרנסתו בשל משבר הקורונה, וכעת מנסה לשרוד בכל דרך אפשרית. לאחרונה, נאלץ לקבץ נדבות מדי פעם בתל אביב, ולספר לנהגים שעוברים: "התרסקתי".

וולפלד יושב בצומת כאשר לידו נמצאת המונית שלו, ושלטים שכתב שבו הוא מסביר את מצבו הכלכלי הקשה. הוא לא עובר בין כלי הרכב, אך קם כאשר נהג קורא לו – ואז חוזר לשבת בדמעות. "אני איש צוחק", הוא מספר לחדשות 13, "אבל לגשת לאוטו - זה מטורף".

#רוצים_לעבוד: היכנסו לקישור, מלאו פרטים ותנו לנו לעזור לכם למצוא את העבודה הבאה שלכם

גילי וולפלד, נהג מונית שנאלץ לקבץ נדבות בשל משבר הקורונה
גילי וולפלד, נהג מונית שנאלץ לקבץ נדבות בשל משבר הקורונה | צילום: חדשות 13

נהג המונית, שהיה בעברו איש בוהמה ונותר נכה בשל תאונת דרכים שעבר, גר בדירת חדר קטנה בדרום העיר. קצבת הזקנה שהוא מקבל לא מספיקה לו. "יש לי עוד קורת גג, אבל גם זה תכף נעלם", הוא מספר לחדשות 13. "יש לי שרוואלים ב-20 שקל - לובש אותם. יש לי טריקואים, 3 ב-100. אז יש לי על מה להגיד 'תודה רבה', ברוך השם, יש לי מה לאכול, אני לא רעב. היו ימים שאכלתי סתם פיתה יבשה בלי גבינה".

גם הסיוע בשכר דירה, בסך 1,140 שקלים, כבר לא מספיק לוולפלד, שלא מצליח לשלם שכירות. "איזו פדיחה, בגיל 70 אני עם כוס... אני לא מבין מה קורה פה. אם אני רגע חושב מה קורה פה, אני לא מבין. אני לא מאמין שזה אני. אני לא מאמין שהגעתי למסכנות הזאת. אני לא מרגיש מסכן, אבל לעמוד ברמזור, לבקש עזרה, זה מסכנות".

גילי וולפלד, נהג מונית שנאלץ לקבץ נדבות בשל משבר הקורונה
גילי וולפלד, נהג מונית שנאלץ לקבץ נדבות בשל משבר הקורונה | צילום: חדשות 13