תיעוד: התלמידים הציקו לעובד עם מוגבלות שתקף - והושעה

מקרה אלימות שלישי תוך שבועיים בתיכון החקלאי בפרדס חנה: בני נוער הציקו לעובד חצר עם מוגבלות. בתגובה הוא השליך לעבר אחד מהם כיסאות פלסטיק. בעקבות המקרה, העובד הושעה והתלמידים טופלו משמעתית. משרד החינוך: "התגרו בו"

זמן צפייה: 00:30

מקרה אלימות שלישי תוך שבועיים - באותו בית ספר: בתיעוד שפורסם בסוף השבוע ברשת החברתית טיקטוק נראה אחד מבעלי התפקידים, עובד חצר - אדם עם מוגבלות - בבית הספר החקלאי בפרדס חנה כשהוא זורק כיסאות ושולחנות בזעם לעבר אחד התלמידים. זמן קצר לאחר מכן התברר כי התלמידים התגרו בו - והוא הגיב. בעקבות המקרה, העובד הושעה.

האירוע, שהתרחש ביום חמישי האחרון, הזה מגיע לאחר שביום חמישי נפצע מורה בן 47 באורח קל ותלמיד נוסף נפצע קל גם כן בקטטה שפרצה בבית הספר. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע. כמו כן, באיגרת שהופצה באותו יום מבית הספר להורים התגלה כי מקרה דומה אירע לפני כשבועיים, אז מורה ומנהל הותקפו על-ידי אחד ההורים.

מבית הספר נמסר: "מדובר באירוע שקרה לפני כשבועיים. מדובר בעובד קבלן שהושעה מיידית. התלמידים טופלו משמעתית".

בתחילה התרחשה קטטה בין תלמידים. לפי החשד, אביו של אחד התלמידים שהיה מעורב בקטטה תקף כמה מורים. כתוצאה נפצע אחד המורים, שהתפנה עצמאית לבית החולים הלל יפה בחדרה.

מהמועצה נמסר בתגובה: "בשעת הצהריים התרחש אירוע אלימות חריג וחמור בבית הספר, שבמהלכו הותקף איש צוות חינוך בראשו ופונה באמבולנס לבית החולים הלל יפה, בליווי ראש המועצה, הגר פרי יגור, אשר הגיעה למקום תוך דקות. אנו רואים בחומרה רבה כל אירוע אלימות, ולא נסבול כל פגיעה בצוותי החינוך שלנו. בית הספר, בשיתוף פעולה עם אגף החינוך של המועצה, בפיקוח משרד החינוך ומשטרת ישראל - מטפלים ומתחקרים בשעה זו את האירוע".

כאמור, באיגרת שהפיץ בית הספר אל ההורים, התגלה מקרה דומה שאירע לפני כשבועיים באותו מקום, ובו מורה ומנהל הותקפו על ידי אחד ההורים. במסמך נכתב: "במהלך יום הלימודים, התפרץ לחדר המנהל הורה והחל להשתולל, לצעוק ולאיים בעקבות טענות כי בנו הותקף לכאורה על ידי איש צוות מבית הספר. למרות ניסיונות חוזרים של השוהים בחדר המנהל להרגיע את האב, ולהבין את התלונה שעלתה, האב לא נרגע והמשיך לאיים ולצעוק עוד דקות ארוכות. צוות בית הספר הזמין משטרה לטפל באירוע, והוגשה תלונה נגד האב. בית הספר מגנה את האירוע ורואה בחומרה רבה את המעשה. לא נסבול כל מקרה של אלימות כלפי הצוות החינוכי".