מסתמן: ילדי הגנים ותלמידי א׳-ד׳ ילמדו בחופש הגדול עד 10.8

במסגרת הדיונים על "בית הספר של החופש הגדול" עלתה האפשרות כי הלימודים בחלק מהכיתות יימשכו עשרה ימים לתוך אוגוסט. העלות: כחצי מיליארד שקלים. כעת הצדדים דנים באורכו של יום הלימודים

זמן צפייה: 05:54

במסגרת הדיונים על "בית הספר של החופש הגדול" שהתקיימו היום (ראשון), עלתה האפשרות כי ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'-ד' ילמדו עד ה-10 באוגוסט. גורמים המעורבים בדיונים טענו כי לטובת הפרויקט הוקצו כחצי מיליארד שקלים, וכי כעת הצדדים דנים בעניין אורכו של יום הלימודים. החלטות בנושא יתקבלו רק במהלך אחר הצהריים.

כזכור, רק בשבוע שעבר נפתחו מחדש בתי הספר והגנים מאז נסגרו עם פרוץ משבר הקורונה. הלימודים חזרו תחת הגבלות, כאשר כל הורה צריך לחתום בכל בוקר על הצהרת בריאות שבה הוא מתחייב כי לבנו או לבתו אין חום. כמו כן, על התלמידים לשמור מרחק של שני מטרים אחד מהשני, על המורה להשאיר את החלונות בכיתה פתוחים ועל הנהלת בית הספר לדאוג כי ההפסקות יתקיימו עם ריחוק חברתי עד כמה שניתן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

3 שופטים, 3 תיקים, ראש ממשלה אחד: משפט נתניהו יוצא היום לדרך

במערכת אכיפת החוק חוששים מלחץ פסול על עדי תביעה במשפט רה"מ

שעות לפתיחת משפט נתניהו: הממשלה התכנסה לישיבה ראשונה

החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון
החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון

בחודש אפריל, בשיא המשבר, דרשו במשרד האוצר מהמורים להחזיר ימי עבודה בחופש הגדול, אולם בהסתדרות המורים התנגדו לכך נחרצות. "לא נלמד בחופש הגדול מעבר לתשעת הימים שעליהם התחייבנו מראש", מסרו בהסתדרות. "נכנסנו מתחת לאלונקה ונתנו תשעה ימים בחופשת הקיץ, שהשווי הוא יותר מארבעה מיליארד שקלים".

"יש תחושה שלא נותנים אמון במה שאנחנו כמורים עושים", סיפר מורה מרמת גן לחדשות 13. "התחושה היא של עלבון, של חוסר הערכה". מורה מראש העין הסכימה איתו ואמרה כי "המורים עובדים בצורה מדהימה והרבה יותר קשה ממה שבדרך כלל. הם ממש ממציאים את עצמם מחדש". "אני עוד לא ראיתי ולא שמעתי אף אחד באף סקטור, שעובד ונותן שעות נוספות ללא תשלום", הוסיף מנהל בית ספר בחולון.