תוספת זמן והתאמות במתמטיקה: ההקלות בבגרויות הקיץ יורחבו

בעקבות הנזקים שנגרמו לתלמידים בתקופת הקורונה, שרת החינוך החליטה על שורת הקלות בבחינות הבגרות של הקיץ, ובין היתר יבוצעו התאמות במקצועות המדעים המדויקים, כשבמקביל תינתן תוספת זמן של 15% בכל מקצועות הלימוד

תלמידים במבחן, תיכון, בית ספר, בגרות, בחינה
תלמידים במבחן | צילום: שאטרסטוק

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, החליטה היום (שני) על שורת הקלות בבגרויות הקיץ תשפ"ב, בעקבות "הפגיעה המתמשכת והנזקים המצטברים שנגרמו לתלמידים לאורך השנתיים האחרונות בעקבות הקורונה", לדבריה של השרה.

בין היתר, ההקלות כוללות תוספת זמן גורפת של 15% לתלמידים הניגשים לבגרויות הקיץ בכל מקצועות הלימוד, כאשר תלמידים עם ההתאמות מיוחדות יקבלו תוספת של 15% לתוספת הזמן שכבר אושרה להם.

תלמידים - ארכיון
תלמידים - ארכיון

בנוסף, החליטה שאשא-ביטון על התאמות במקצוע המתמטיקה, כאשר נבחנים ברמה של 3 יחידות יוכלו להגיע לציון של 112 נקודות. בתוך כך, מספר הנקודות על כל שאלה יועלה מ-25 נקודות ל- 28 נקודות, כאשר הציון המקסימלי יהיה 100 נקודות.

תלמידים הלומדים מתמטיקה ברמה של 4-5 יחידות לימוד יוכלו לבחור 5 שאלות מככל השאלות בבחינה, ללא כל הגבלה. בנוסף, תהיה הפחתה של נושאי לימוד בכל הרמות. במקביל, יחולו התאמות גם במקצוע הפיזיקה, והוחלט שתהיה הפחתה של מעבדה אחת - התלמידים יבצעו 6 מעבדות במקום 7.