נמשכים עיצומי הסתדרות המורים: הלימודים במחוז חיפה יחלו היום ב-10:00

מזכ"לית ההסתדרות יפה בן דוד הכריזה כי הלימודים במחוז חיפה יחלו מחר בשעה 10:00, זאת לנוכח "הקיפאון בגיבוש הסכם שכר לעובדי ההוראה". בשאר המחוזות ובמוסדות החינוך המיוחד הלימודים יתקיימו כרגיל

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הסתדרות המורים הכריזה היום (ראשון) כי הלימודים בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים במחוז חיפה יחלו מחר ב-10:00. בשאר המחוזות יתקיימו לימודים כרגיל. כמו כן, במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל.

היישובים שבהם יחלו הלימודים מחר ב-10:00: אור עקיבא, אום אל פחם, אלונה, באקה אלגרביה, בנימינה גבעת עדה, בסמ"ה, ג'סר א זרקא, ג'ת, דלית אלכרמל, זכרון יעקב, זבולון, חדרה, חיפה, טירת הכרמל, חוף הכרמל, כפר קרע, מנשה, מעלה, עירון, נשר, קציר חריש, רכסים, קרית מוצקין, קרית ים, קרית טבעון, קרית אתא, קרית ביאליק, פרדיס, פרדס חנה-כרכור, ערערה, עוספיה.

לפי ההסתדרות העיצומים נמשכים נוכח "הקיפאון בגיבוש הסכם שכר לעובדי ההוראה". בתום פגישה שהתקיימה היום עם נציגי האוצר, הודיעה בן דוד כי "פקידי האוצר לא הציגו אפילו הצעה אחת בנוגע לשכר". לדבריה, "אנחנו לא יכולים לחכות יותר. אנחנו חייבים לציבור שלנו תשובות ברורות – מה יהיה השכר שלהם באחד בספטמבר".

עוד אמרה כי "פקידי האוצר נושאים באחריות המלאה לעיצומים ולקריסת מערכת החינוך, והעובדה שטרם קיבלנו מהם הצעה קונקרטית ראשונית - הינה עדות לטקטיקה של גרירת רגליים שתתנפץ לכל המדינה בפנים".

בהסתדרות המורים הזהירו כי אם פקידי האוצר לא יקדמו את המו"מ על הסכם השכר בימים הקרובים, העיצומים יוחרפו. בן דויד: "עד עכשיו נהגנו בסבלנות רבה כי מערכת החינוך חשובה לנו. בקצב הדברים הנוכחי, באוצר דוחקים בנו להחריף את העיצומים. עצוב מאוד שקולם של ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי לא נשמע בעניין, והם לא נוקפים אצבע למען עובדות ועובדי ההוראה".