בעקבות הפרסום בחדשות 2: הנשיא התערב - שנת השירות תינצל

לאחר שידור הכתבה במהדורה המרכזית שהציגה את המשבר בתכנית שנת השירות הבטיח הנשיא ריבלין להתערב ולנסות לעזור לפתור את הבעיה

נוער בשנת שירות. מפעל שנות השירות בסכנה? פרויקט שנת שירות ינצל. (ארכיון)
נוער בשנת שירות. מפעל שנות השירות בסכנה? פרויקט שנת שירות ינצל. (ארכיון) | צילום: חדשות 2

התערבותו של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הובילה היום (רביעי) לפתרון המשבר בפרויקט שנת השירות. הנשיא שכנע את שר החינוך ואת שר האוצר כחלון להירתם למאמץ כך שמשרדיהם יממנו את המחסור בתקציב עקב היעדר התשלום של משרד הביטחון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

לפני כשלושה חודשים פורסמה ב"מהדורה המרכזית" כתבה המציגה את המשבר בתכנית שנת השירות. אז נאמר כי למרות ההבטחות, משרד הביטחון נמנע מלהעביר סכום של עשרה מיליון שקלים למען המשך קיום תקין של הפרויקט וצמצומו בכ-20%.

יום לאחר שידור הכתבה הודיע הנשיא ריבלין כי צפה בכתבה והגיב אליה באופן קשה. הנשיא הזכיר גם שבעת שכיהן כיו"ר הכנסת פעל יחד עם חברת הכנסת יחימוביץ' וחבר הכנסת חיים (ג'ומס) אורון למען העברת והגדלת תקציבים לתכנית.

"אני מברכת את כל השותפים לפתירת המשבר של שנת השירות: נשיא המדינה, שר האוצר ושר החינוך", הודיעה חברת הכנסת מירב בן ארי המכהנת כיו"ר ועדת המשנה לחינוך הבלתי פורמלי בכנסת. "אני עוסקת בנושא חודשים רבים ואני שמחה שכולם מבינים את חשיבות שנת השירות כפרוייקט ציוני אשר תורם רבות לכל מדינת ישראל. חבל שמשרד הביטחון לא תרם גם הוא למפעל חשוב זה אך החשוב ביותר ששנת השירות תמשיך ואף תתרחב בשנים הבאות".

"אנו מודים לנשיא המדינה, מר ראובן ריבלין, לשר החינוך, מר נפתלי בנט, ולשר האוצר מר משה כחלון, על התגייסותם פעם נוספת להצלת מפעל שנת השירות מתוך הכרה בתרומה האדירה של מתנדבי שנת השירות לחברה הישראלית ולצה"ל", מסר אילן גזית, מזכ"ל מחנות העולים ויו"ר ועדת שנת השירות ומטה המאבק. "צר לנו שמשרד הביטחון אינו מעריך נכונה את הערך האדיר של אחד המפעלים הציוניים והערכיים במדינת ישראל. אנו מקווים שהתקציב יעמוד לרשות מפעל שנת השירות גם בשנים הבאות וכן יהיה בהלימה לגידול במספר מתנדבי שנת השירות. כך ימנע משבר דומה בשנה הבאה".