בית הדין לעבודה דחה בקשה לצווי מניעה נגד ארגון המורים

מכה לשרת החינוך: בית הדין הארצי לעבודה דחה את בקשתה של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון להוציא צווי מניעה נגד ארגון המורים. בית הדין אישר את העיצומים וחייב את המדינה לנהל משא ומתן מיידי עם ארגון המורים על כלל הנושאים - כולל יישום רפורמת הבגרויות

רן ארז ויפעת שאשא ביטון
רן ארז, יפעת שאשא-ביטון | צילום: משה שי, תומר נאוברג, פלאש 90

בית הדין הארצי לעבודה דחה אחר הצהריים (רביעי) את בקשתה של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון להוציא צווי מניעה נגד ארגון המורים. בית הדין אישר את העיצומים עליהם הכריז ארגון המורים, וחייב את המדינה לנהל משא ומתן מיידי עם ארגון המורים על כלל הנושאים - כולל יישום רפורמת הבגרויות. את הארגון ייצגו עורכי הדין סיגל פעיל, זוהר גיפס וטל איסק.

במשרד החינוך אמרו כי "בית הדין קבע בצורה מפורשת שרפורמת הבגרויות ותוכנה היא בסמכותה הבלעדית של שרת החינוך והגורמים המקצועיים במשרד החינוך, וארגון המורים אינו יכול להטיל וטו על הנהגתה. בית הדין קבע שהעיצומים מכוונים נגד הסכסוך הכלכלי שעניינו משא ומתן לחתימה על הסכם שכר חדש וקרא לצדדים לנהל את המשא ומתן האמור.

"הבהרנו גם בבית הדין: משרד החינוך פועל וימשיך לפעול לקידום המשא ומתן לחתימה על הסכם שכר חדש, כפי ששרת החינוך הצהירה זאת מעל כל במה".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון | צילום: אבשלום שושני, פלאש 90

כזכור, ביום שישי האחרון משרד החינוך הגיש  לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים את הבקשה להוצאת צווי מניעה לארגון המורים. במשרד החינוך הבהירו כי "יו"ר ארגון המורים אינו יכול לנקוט בעיצומים בנושאים פדגוגיים, ובוודאי כאשר הרפורמה אינה פוגעת בתנאי השכר של המורים במקצועות המח"ר (מורשת, חברה ורוח), ואף לא בהיקף שעות ההוראה. המשרד שב ומדגיש כי הוא תומך ויקדם כל מהלך להעלאת שכר המורים".

קודם לכן, לאחר חילופי דברים בין חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, ורן ארז, יו"ר ארגון המורים הלילה, ביבס הבטיח תמיכה במאבק הצודק של המורים מול משרד האוצר. בתגובה לכך, ארז הסכים לבטל את העיצומים עליהם הרכיז בתחילת השבוע שעבר, והמורים יחזרו לתת ציונים, יחלקו תעודות סיום, ישתתפו במסיבות סיום ויעבדו אחרי הלימודים.

יו''ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס
יו''ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס

במכתב שנשלח מטעם מרכז השלטון המקומי נכתב: "למרבה הצער, משלא נענות פניותיך הלגיטימיות, הכריז הארגון על עיצומים שמטרתם להתריע על התעלמות זו. עם זאת, וככל שיש צדק בנקיטת צעדי מחאה, וככל שאנו תומכים במאבקכם הצודק, אני פונה אליך בשם יו"ר מרכז השלטון המקומי מר חיים ביבס, ומבקש לבטל את העיצומים המשבשים את אירועי סיום שנת-הלימודים בלבד, בכללם: כתיבת תעודות וחלוקתן, והשתתפות במסיבות סיום וטקסים".

בתגובה ענה ארז למרכז השלטון המקומי: "פניתי לחברי הנהלת ארגון המורים בבקשה לאשר את המבוקש על ידך, ואכן הנהלת ארגון המורים החליטה הערב להיעתר לבקשת מרכז השלטון המקומי ולבטל את העיצומים הנוגעים לכתיבת התעודות וחלוקתן ולאפשר השתתפות באירועי סוף השנה".