20 שנה אחרי רצח בתו: אביה של שלהבת פס משחזר את רגעי האימה

זה היה פיגוע שזעזע מדינה שלמה. הורים צעירים יצא לטיול עם בתם בת ה-10 חודשים בחברון, עיר מגוריהם. אלא שאז, אש שנורתה לעברם פגעה בתינוקת - והרגה אותה. "בהתחלה לא קלטתי מה קורה"

זמן צפייה: 14:42

20 שנה חלפו מאז הפיגוע המחריד שזעזע מדינה שלמה, הפיגוע שבו שלהבת פס - שהייתה בסך הכול תינוקת בת עשרה חודשים, נורתה למוות מאש של צלף פלסטיני. השבוע, אביה איציק התייצב באופן נדיר מול מצלמות הטלוויזיה, ושיתף את אריק וייס במסע שעבר עליו מאז שאיבד את בתו ועד היום: מהמוות הנוראי, דרך הישיבה בכלא על אחזקת אמצעי חבלה בניסיון לפגוע בפלשתינים ועד המעבר לעולם האקדמיה.

זה קרה בעיצומה של האינתיפאדה השנייה, חברון 2001. כל יציאה מהבית הייתה מלווה בהבנה שאולי לא חוזרים. "היו זוגות שהיו נוסעים בנפרד כדי שלפחות יישאר מישהו אחד לילדים", תיאר איציק. זו הייתה תקופה באמת מטורפת שקשה להסביר אותה, אבל זאת הייתה מציאות חיינו". הוא היה אז אב טרי בן 20, שיצא עם אשתו אוריה לטיול עם הילדה בעגלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"השנה המשמעותית בחיי": דידי הררי סוגר מעגל לאחר מות אשתו

חבריו של איציק סעידיאן מאשימים: "המערכת היא זו שהציתה אותו"

100 שנים לשוק הכרמל: הלב הפועם של תל אביב חוזר לחגוג

ד''ר איציק פס, אביה של שלהבת פס ז''ל
ד''ר איציק פס, אביה של שלהבת פס ז''ל | צילום: חדשות 13

שני עשורים חלפו מאז, והוא זוכר את אותם הרגעים כאילו שקרו אתמול. "לקחתי את העגלה והרגשתי לפתע הדף ברגליים. בשנייה הראשונה לא קלטתי מה קורה וכאשר הפניתי את המבט, ראיתי שנפגעתי מכדור. אוריה לקחה את שלהבת מהעגלה להתחבא פה, מאחורי הקיר, לתפוס מחסה. כשהיא הרימה אותה, היא קלטה ששלהבת קיבלה את הכדור. בינתיים, התחיל פה קרב יריות מטורף. הצבא פה השתולל".

"אני זוכר את עצמי כשמפנים אותי באמבולנס ממוגן ירי פה. בזווית העין ראיתי בתוך העמדה, שהשכן שלנו - שהוא גם רופא, מנסה לעשות החייאה. קלטתי מה קורה. כל הדרך לירושלים, כשאני עם חסם עורקים וכאבים מטורפים. ניסיתי להיאחז באיזה שביב של תקווה". לא עבר זמן רב מאז שהגיע לבית החולים וקיבל את הבשורה המרה. "חבר שלי חיכה שם, וכשראיתי אותו ואת המבט... בוא נגיד שלא מאחל לאף אחד לחוות את הרגע הזה. זה רגע שובר".