נערכים לחזרה ללימודים: הצוותים המנהליים ישובו לבתי הספר

משרד החינוך הודיע כי צוותים הכוללים את מנהל ביה"ס, סגן מנהל, הנהלת חשבונות ואב הבית, יחלו בהכנות לקראת חזרה הדרגתית ללימודים. רפי פרץ: "המערכת חוזרת לשגרה תחת מגבלות"

זמן צפייה: 04:00

משרד החינוך הודיע היום (חמישי) כי הצוותים המנהליים ישובו לבתי הספר להיערך לפתיחת הלימודים ולשנה הבאה. "מדובר בחזרתם של צוותים שכוללים את מנהל בית הספר, סגן מנהל, הנהלת חשבונות ואב הבית בלבד", נמסר.

במשרד הודיעו כי הצוות שישוב למוסד החינוך יטפל במשימות חינוכיות שונות, בהן היערכות לקראת חזרה הדרגתית של מערכת החינוך לשגרה, קידום הלמידה מרחוק, ופעולות נדרשות נוספות בהן:
▪️ עבודת מזכירות, ניהול תקציב, חשבונות, תשלומים ורישומים, ניהול רישום וקבלת תלמידים לשנה הבאה
▪️ ניהול ציונים ורישום תלמידים לבחינות
▪️ טיפול לוגיסטי שוטף של תחזוקה וטיפול במערכות בית הספר
▪️ היערכות אדמיניסטרטיבית לקראת בית הספר של הקיץ
▪️ היערכות לקראת שנת הלימודים הבאה תשפ"א

בית ספר סגור בעקבות נגיף הקורונה
בית ספר סגור בעקבות נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

שר החינוך, רפי פרץ, מסר לאחר ההחלטה: "צעד אחר צעד, מערכת החינוך הולכת וחוזרת לשגרה תחת מגבלות. אנו פועלים כל העת על מנת להחזיר את מערכת החינוך בהקדם והחזרת הצוותים המינהליים של בתי הספר היא עוד צעד בדרך לשם. החזרת מערכת החינוך קריטית לתלמידים, למשק ולמדינה כולה ואעשה ככל שאוכל כדי שחזרה זו תקרה בקרוב".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר: "אנחנו ממשיכים במלוא המרץ כדי שמערכת החינוך תהיה ערוכה לחזרה הדרגתית של התלמידים אל הגנים ובתי הספר. לצד זה, אנחנו פועלים לקדם את המהלכים הנדרשים לפתיחת פעילויות הקיץ ופתיחתה של מערכת החינוך בשנת הלימודים הבאה".

שר החינוך רפי פרץ על הקורונה
שר החינוך רפי פרץ על הקורונה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר פרסמה חטיבת המחקר בבנק ישראל את אומדן הפגיעה במשק כתוצאה מהשבתה ממושכת של מערכת החינוך. לפי הבנק, כל שבוע של השבתת מערכת החינוך עולה למשק הישראלי 2.6 מיליארד שקלים. פרסום הנתונים מגיע לקראת ההחלטה בדבר הפעלת בתי הספר והחזרת הילדים והנוער ללימודים.

בבנק ישראל הצביעו על כך שבישראל יש כ-400 אלף בתים שבהם לפחות אחד מההורים נאלץ להישאר בבית על מנת להשגיח על ילדיו. היעדרותם של ההורים ממקום העבודה, וכן עלות המשק מאובדן התפוקה החינוכית של בתי הספר, המעונות והגנים ותרומתם העתידית - הם אלו שגורמים לנזק הכלכלי הגבוה.

משרד ריק
משרד ריק | צילום: חדשות 13

כידוע, בשל התפשטות מגפת הקורונה וכחלק מהגבלות הממשלה, מערכת החינוך אינה מקיימת שגרת לימודים מאז אמצע חודש מרץ, והפעוטות והילדים שוהים בבית. האומדן התבסס על ההנחה כי ילדים בני 0-4 חייבים להישאר עם אחד ההורים, ואילו ילד בגיל 9-5 חייב להישאר עם הורה אם אין אח גדול בגיל 17-15. בחירת טווחי הגילים לניתוח נגזרה מזמינות הנתונים בסקר הוצאות המשפחה של הלמ"ס.

על אף שישנם כמעט 480 אלף משקי בית בהם שני ההורים מועסקים העונים להגדרות אלו, בבנק ישראל הניחו כי 15% מהם מוצאים פתרונות חלופיים להשגחה של ההורה המועסק.