העיצומים חוזרים: מחר שביתה כללית במערכת החינוך

הסתדרות המורים הודיעה כי בשל המבוי הסתום במשא ומתן מול משרד האוצר, מחר יושבתו מוסדות החינוך - גני הילדים, בתי הספר היסודיים והאולפנים, כאשר מוסדות החינוך המיוחד יוחרגו והלימודים שם יתקיימו כרגיל. יפה בן-דוד: "האוצר מתעקש לא לפתור את המשבר ומוביל את ישראל לכאוס גם בשנת הלימודים הבאה"

זמן צפייה: 01:44

הסתדרות המורים הודיעה הערב (שני) כי בשל המבוי הסתום במשא ומתן מול משרד האוצר, מחר לא יתקיימו הלימודים בכל הארץ. השביתה תתקיים בכל מוסדות החינוך - גני הילדים, בתי הספר היסודיים והאולפנים, כאשר מוסדות החינוך המיוחד יוחרגו והלימודים שם יתקיימו כרגיל.

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דוד אמרה: "אנחנו מנהלים כבר חצי שנה מו"מ עם פקידי האוצר וההצעה היחידה שהם שמו היא פשוט לעג לרש. לפקידים שם לא אכפת מכלום. לא מחינוך, לא מהתלמידים ולא מההורים. אנחנו חוזרים ומזהירים שלמרות נסיונות רבים שלנו ומחוות של רצון טוב כגון הפסקת העיצומים, האוצר מתעקש לא לפתור את המשבר ומוביל את ישראל לכאוס גם בשנת הלימודים הבאה".

בן-דוד הוסיפה: "אני קוראת שוב לראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, ולשר האוצר, אביגדור ליברמן, להתערב אישית במו״מ ולדאוג שפקידי האוצר יחליפו דיסקט ויראו את טובת מערכת החינוך והמדינה לנגד עיניהם".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "צר לנו על הפגיעה בתלמידים ובהורים רגע לפני סיום הלימודים. האמירות לפיהן התקיימו ישיבות סרק הינן שקריות ומבישות וטוב היה שלא היו מועלות. משרד האוצר עומל לילות כימים על מנת להביא הסכם טוב עבור המורים, התלמידים, ההורים והמנהלים תוך הקפדה על ההנחיות הקיימות של היועצת המשפטית לממשלה בהתאם לתקופת ממשלה יוצאת".

מהנהגת ההורים הארצית נמסר: "מגנים בתוקף את חוסר האחריות של כלל הגורמים העוסקים במו"מ על הסכם שכר המורים, שהביא לפיצוץ המו"מ. ציפינו לאחריות ובגרות מהצדדים, אך התבדינו. מערכת החינוך בישראל נמצאת במשבר כה מורכב ועמוק, אך נראה שלהסתדרות המורים ולממשלה כלל לא בוער לסיים אותו. אנו דורשים מהצדדים לשוב ולהתכנס ולסיים את המו"מ באופן מיידי".

.יו''ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, בהפגנה המורות והגננות
מז''כלית הסתדרות המורים יפה בן-דוד, בהפגנה המורות והגננות | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

כזכור, מוקדם יותר נפגשה בן-דוד בבית ההסתדרות בתל אביב עם הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר נתן, וגורם המעורב במשא ומתן אמר כי הייתה פגישה קשה מאוד. באוצר הציעו שכר של 8,600 למורה מתחיל, כאשר בן-דוד דורשת 10,500 במסגרת הסכם שיכלול תוספת כוללת של 8 מיליארד שקלים. באוצר טוענים כי מדובר בסכום מופרך ובמיוחד בתקופת בחירות.

בנוסף, הועלו היום בדיון דרישות של האוצר: שינוי לוח החופשות, חוזה אישי למורים מצטיינים, הקלה באפשרות לפטר מורה ע"י מנהל בעת הצורך. בכל בנושאים הללו - לא נרשמה התקדמות במשא ומתן.

בתוך כך, משרדי האוצר והחינוך יחד עם מרכז השלטון המקומי וההסתדרות סיכמו כי סייעות רפואיות וסייעות משלבות שיועסקו במסגרות "בתי הספר של החופש הגדול" יקבלו תוספת שכר של 75 שקלים לכל יום עבודה, והם יחלו לפעול מ-3 ביולי ועד 21 ביולי.