הסתדרות המורים מחריפה את המאבק: מחר לא יתקיימו לימודים בכל הארץ

מחאת המורות והמורים על תנאי שכרם נמשכת, ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דוד הודיעה כי מחר יושבתו הלימודים בכל מוסדות החינוך, מלבד מוסדות החינוך המיוחד. "רק הסכם שכר ימנע את הנטישה שמובילה לקריסת מערכת החינוך"

זמן צפייה: 01:19

המאבק מחריף: הסתדרות המורים הודיעה הערב (שלישי) כי מחר לא יתקיימו לימודים כלל בכל רחבי הארץ, במסגרת החרפת העיצומים במחאה על תנאי השכר של המורים. השביתה תערך בכל מוסדות החינוך - בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובאולפנים, כאשר מוסדות החינוך המיוחד יוחרגו, ושם יתקיימו לימודים כרגיל.

לפי הודעת הסתדרות המורים, העיצומים יימשכו "עד שתונח הצעה קונקרטית של האוצר". ההסתדרות קוראת לשר האוצר אביגדור ליברמן שלא להמתין ליום ראשון, אלא להכנס למו"מ רציני כבר מחר. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דוד מסרה: "אנחנו מנהלים כבר חצי שנה מו״מ עם פקידי האוצר אבל טרם קיבלנו אפילו הצעה קונקרטית אחת".

בן-דוד הוסיפה: "אני קוראת שוב לשר האוצר, אביגדור ליברמן, להגיע באופן אישי ולשבת עם שרת החינוך, מנכלית המשרד, הממונה על השכר ואיתי - כבר מחר. זאת שעת חירום לאומית וסכנה מוחשית לעתיד מדינת ישראל. רק הסכם שכר ימנע את הנטישה שמובילה לקריסת מערכת החינוך".

בהסתדרות המורים אמרו הערב כי נציגיהם מוכנים לשבת "עד שייצא עשן לבן", ומקווים שביום רביעי שר האוצר "ינחה את פקידי האוצר להגיע סופסוף עם טבלאות שכר והצעות קונקרטיות לתוספות שכר לכל עובדי ההוראה בשירות המדינה".

כיתה
כיתה בבית ספר | צילום: דוד כהן, פלאש 90

מהנהגת ההורים הארצית נמסר בתגובה: "הנהגת ההורים הארצית דורשת מהסתדרות המורים לעצור לאלתר את השביתה מחר שתפגע קשות בילדים ובהורים. אנו תומכים בדרישות המורים להעלות את שכרם, אבל ממש לא מובן מדוע הם פועלים להשבתות פראיות בעיצומו של מו״מ שאף עומד להתקדם. הנהגת ההורים הארצית קוראת למשרד החינוך לפעול מיידית להוצאת צווי מניעה כנגד הסתדרות המורים ולעצור את השביתה הפראית המתוכננת למחר".

תגובת משרד האוצר: "משרד האוצר ימשיך להתעקש על הסכם שישפר את שכר המורים, יביא להקלה להורים ולמשק באמצעות התאמת החופשות ויקדם מצוינות. ההתנהלות של הסתדרות המורים על גבם של ההורים והתלמידים בשעה זו, אינה ברורה לנו כלל וכלל".