גם מחר: הסתדרות המורים תשבית את הלימודים והם יחלו בשעה 10:00

מחאת המורים על תנאי שכרם נמשכת, וגם מחר יושבתו לשעתיים כל גני הילדים, בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והאולפנים - כאשר מוסדות החינוך המיוחד יוחרגו והלימודים בהם יתקיימו כרגיל. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דוד: "אם לפיד, בנט וליברמן רוצים לסיים את המשבר הזה, הם יכולים לעשות זה ברגע"

זמן צפייה: 00:46

מחאת המורים נמשכת: הסתדרות המורים הודיעה הערב (ראשון) על המשך העיצומים, ולפיכך גם מחר הלימודים בכל הארץ יחלו בשעה 10:00. השביתה כוללת את כל מוסדות החינוך - גני הילדים, בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והאולפנים - כאשר מוסדות החינוך המיוחד יוחרגו והלימודים בהם יתקיימו כרגיל.

בהסתדרות המורים הודיעו כי העיצומים לא יופסקו עד "עד שפקידי האוצר ישמו על השולחן הצעה רלוונטית". מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דוד אמרה: "אם לפיד, בנט וליברמן רוצים לסיים את המשבר הזה, הם יכולים לעשות זה ברגע. הם כנראה נהנים לראות את מיליוני ההורים, שגם ככה בקושי מתמודדים עם יוקר המחייה בארץ, עכשיו סובלים גם מחוסר ודאות במערכת החינוך. אני קוראת להם שוב - בואו, שבו לשולחן המו"מ ותראו איך הפקידים מתנהגים".

שר האוצר אביגדור ליברמן ומזכ''לית הסתדרות המורים יפה בן דוד
שר האוצר אביגדור ליברמן ומזכ''לית הסתדרות המורים יפה בן דוד | צילום: אוליבייה פיטוסי, אבשלום ששוני, פלאש 90

השבוע פורסם בחדשות 13 כי משרד האוצר הציע להמיר את חופשות האסרו חג שבאמצע השבוע - בימי שישי חופשיים. כך יתאפשר רצף לימודי במהלך השבוע, וסופי שבוע ארוכים למורים ולהורים, שגם יהוו חסכון למשק. ימים בודדים "מיותרים" כמו אסרו חג ול"ג בעומר, יומרו לדבריהם בימי שישי באופן שיחסוך למשק, ישמר את הרצף הלימודי במהלך השבוע, ויאפשר להורים ומורים סוף שבוע ארוך.

בריאיון שהעניקה למהדורה המרכזית ביום חמישי אמרה בן-דוד: "המצב במערכת החינוך הוא קטסטרופה, בקריסה. אני פשוט מזועזעת מפקידי האוצר. הם באים לא מוכנים, בלי מספרים. גוררים את המו"מ ואומרים שאין כסף. אז על מה אנחנו יושבים? למשוך את הזמן? מדברים מה נותנים לעובדות ההוראה. אנחנו מסוף 2019 בלי הסכם שכר. הם לא העלו שום הצעות. אני, יפה בן-דוד, אומרת שפקידי האוצר לא רק מנותקים – הם גם שקרנים. אנחנו בעד להעלות את השכר של המורה המתחיל ב-44 אחוזים. איזו מורה תחזיק במערכת ב-6,920 ברוטו? מורים נוטשים בהמוניהם".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1606222023' autoplay='0' credit='' desc='צפו בריאיון המלא עם יפה בן דוד' poster='' kid='1_p36e2dlh' duration='']

ברקע עיצומי הסתדרות המורים, שר האוצר אביגדור ליברמן אמר אתמול לרועי כ"ץ באירוע "שבתרבות" בבאר שבע: "לא אלך לשום הסכם עם הסתדרות המורים, אם לא יכנס להסכם העניין של סנכרון בין החופשים. בנוסף גם צריך לתגמל למצויינות. נעשה הכל כדי להגיע לפתרון הכי מהר שאפשר".