מחאת המורים: הלימודים במחוז ת"א יחלו היום ב-10:00

השביתה כוללת את גני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, כאשר במוסדות החינוך המיוחד הלימודים מתקיימים כרגיל. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דוד: "נחריף את ההשבתות בשבוע הבא"

זמן צפייה: 08:41

מחאת המורים נמשכת: בהתאם להודעת הסתדרות המורים, הלימודים היום (חמישי) במחוז תל אביב יחלו בשעה 10:00. השביתה כוללת את גני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, כאשר במוסדות החינוך המיוחד הלימודים יתקיימו כרגיל.

המורים שובתים במחאה נגד משרד האוצר שטרם גיבש הסכם שכר לעובדי ההוראה, מה שגורם לטענת הסתדרות המורים לנטישת מורים שמובילה לקריסת מערכת החינוך. בתחילת השבוע השביתה ההסתדרות את הלימודים במחוז ירושלים, בהמשך השבוע שבתו גם במחוז חיפה ובמחוז הצפון, ואתמול הושבתו הלימודים במחוז דרום.

.יו''ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, בהפגנה המורות והגננות
מז''כלית הסתדרות המורים יפה בן-דוד, בהפגנה המורות והגננות | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דוד אמרה אמש: "לאור שתיקת הכבשים של כמעט כל חברי הממשלה הנוכחית, שמתהדרת בקידום שוויון הזדמנויות ומניעת אפליה כלפי נשים, אני תוהה האם כולם מתעלמים מהקשיים העצומים שבהם נתונה מערכת החינוך, האם כולם אדישים למצוקתם של עשרות אלפי מורות וגננות שמרוויחות שכר זעום ונאלצות לעבוד בעבודה נוספת כי להצליח לגמור את החודש".

"אני שואלת את עצמי מה יניע אותם לפעולה?", הוסיפה בן-דוד, "רק בספטמבר כשהם יבינו שלשליש מתלמידי ישראל אין מחנכת כיתה? כשיביאו את הילד שלהם לגן ויגלו שבו 35 ילדים שחיים בצפיפות וללא תשומת הלב הראויה להם? שיאלצו לשמור על הילדים בבית פשוט כי הבייביסיטריות הלאומיות התייאשו ונטשו?".

שלשום בהפגנת המורים שנערכה באילת, אמרה בן-דוד: "אם לא תהיה התקדמות במשא ומתן, נחריף את העיצומים ואת ההשבתות כבר משבוע הבא".

להלן היישובים בהם יושבתו הלימודים היום עד 10:00: תל אביב-יפו, פתח תקווה, נתניה, אור יהודה, בני ברק, בת ים, גבעתיים, הרצליה, חולון, קרית אונו, רמת גן, רמת השרון, אזור, כפר שמריהו.