הסתדרות המורים: הלימודים מחר ומחרתיים יתקיימו כרגיל

בעקבות הודעת שר האוצר אביגדור ליברמן על כך שאין שום מגבלה משפטית על הסכם שכר לעובדי ההוראה, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דוד הודיעה כי אין מניעה לשוב לשולחן המו"מ, ולפיכך מחר יחזרו התלמידים לבתי הספר.

זמן צפייה: 01:15

הסתדרות המורים הודיעה היום (שלישי) כי בעקבות הודעת שר האוצר אביגדור ליברמן על כך שאין שום מגבלה משפטית על הסכם שכר לעובדי ההוראה - אין מניעה לשוב לשולחן המו"מ, ולפיכך הלימודים מחר ומחרתיים יתקיימו כרגיל.

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דוד מסרה: "שמחתי לשמוע היום את שר האוצר, אביגדור ליברמן, אומר ברדיו קבל עם ועדה, שהיועצת המשפטית לממשלה לא הציבה שום מגבלה למו"מ איתנו. מדובר בשינוי שמאפשר לנו לחזור לדיונים ולשבת יחד עם נציגי האוצר ונציגי משרד החינוך עד שנמצא פתרון".

יפה בן דוד, יו''ר הסתדרות המורים
מז''כלית הסתדרות המורים, יפה בן-דוד | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

היום שבתו כל מוסדות החינוך ברחבי הארץ, מלבד מוסדות החינוך המיוחד שהוחרגו והלימודים שם התקיימו כרגיל. השביתה התקיימה בעקבות הודעת הסתדרות המורים על מבוי סתום במשא ומתן מול משרד האוצר.

על אף השביתה, בכמה ערים, ישובים ומועצות אזוריות נפתחו הגנים הבוקר, ובהם נהריה, ראש פינה, כפר תבור, מרום הגליל, יסוד המעלה, מגידו, גני תקווה, נחל שורק וחבל יבנה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2706222034' autoplay='0' credit='' desc='ליברמן במהדורה המרכזית: "המו"מ מורכב - לא משתמשים בתלמידים כבני ערובה"' poster='' kid='1_lo355c3a' duration='']

שר האוצר אביגדור ליברמן התראיין אמש במהדורה המרכזית, והתייחס לשביתה במערכת החינוך. לדבריו, הנוהל הזה שבו "לוקחים כבני ערובה את התלמידים, המורים ואת מערכת החינוך - זה לא משהו שעושים". לטענתו, "רק אתמול שמענו שיש אווירה טובה, אבל ברור שמשא ומתן זה מורכב, ויש עליות, מורדות ומשברים".

עוד אמר ליברמן: "אמרנו שאנחנו מסכימים להעלות את שכר המורים, אבל לא שמים את כל הקלפים על השולחן במשא ומתן על ההתחלה, וגם 8,600 שקלים זו עלייה של 25%. אנחנו אומרים בצורה ברורה ש-80% מהכסף התוספתי על משכורות חייב ללכת למורים מתחילים. אנחנו לא מנהלים משא ומתן בתקשורת אלא משא ומתן רציני, אבל הוויכוח האמיתי הוא לא הסכומים, אלא הסנכרון בחופשים במערכת החינוך. דבר נוסף הוא היכולת לתגמל מצוינות. כל מנהל בית ספר מכיר את המורים המוצלחים, אני סומך על מנהל שהוא רוצה להצליח, וגם אפשר לחתום חוזים אישיים מעבר להסכם קיבוצי".