בנט והורוביץ הכריעו: הבידודים במערכת החינוך יבוטלו החל ממחר

למרות המלצת משרד הבריאות לדחות את ביטול המתווה בשבוע, ראש הממשלה לא שינה דעתו - ויחד עם ושר הבריאות החליט על ביטול מתווה הבידודים בבתי הספר ובגני הילדים. לפי המתווה החדש, התלמידים יבדקו פעמיים בשבוע

זמן צפייה: 02:58

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ סיכמו היום (רביעי) יחד עם שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון על ביטול מתווה הבידודים במערכת החינוך, זאת על אף המלצת משרד הבריאות לדחות בשבוע עד עשרה ימים את ביטול המתווה. על פי המתווה החדש - התלמידים יבדקו פעמיים בשבוע.

הבדיקות לתלמידים יערכו ביום ראשון וביום רביעי כל שבוע, וההורים יחויבו למלא טופס בפורטל משרד החינוך. ילד שיבוא במגע עם מאומת, ולא עשה את שתי הבדיקות האחרונות באותו שבוע, יכנס לבידוד של חמישה ימים. בנוסף הומלץ כי ילד שנחשף למאומת יבדק במשך חמישה ימים ברצף.

במשרד הבריאות הדגישו כי תלמיד עם תסמינים נדרש בכל מקרה שלא להגיע ללימודים עד שיחלפו התסמינים, וכן המליצו כי במקרה של חשיפה ישירה וקרובה למאומת (בכיתה, בבית או בשעות אחר הצהריים), יש להיבדק מדי יום בחמשת הימים שממועד החשיפה. ילדי החינוך המיוחד יוחרגו מהמתווה, ויבדקו רק במקרה של חשיפה למאומת.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2201261812' autoplay='0' credit='' desc='שר הבריאות הורוביץ: "השיקול העליון הוא בריאות הילדים"' poster='' kid='1_modmsqoe' duration='48']

שר הבריאות הורוביץ מסר: "השיקול העליון שלנו הוא בריאות הילדים, לכן קבענו חובת בדיקות פעמיים בשבוע לכל התלמידים. זה יאפשר לנו לשחרר את התלמידים מהבידודים ההמוניים של השבועות האחרונים, כדי שיהיה להם רצף לימודים. זה מאוד חשוב לילדים, להורים ולכל המערכת. אני רוצה להדגיש - ילד שהוריו לא יבדקו אותו ולא ידווחו לא יוכל להינות מהמתווה, ואם יחשף למאומת יצטרך לשבת בבית בבידוד".

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון אמרה: "קיבלנו את ההחלטה הנכונה והטובה ביותר למען הילדים. רוב המומחים תמימי דעים לנזק העצום שנגרם לילדים, גם בעת הזו, אחרי שנתיים מורכבות. ביטול הבידודים לילדים בריאים זו חובתנו כלפי בריאותם הנפשית והגופנית של הילדים, והם יקלו על ההורים שהושפעו מכך. מערכת החינוך תהיה אחת המערכות המוגנות ביותר, נוכח היקף הבדיקות הרב והתדיר. ההחלטה החשובה שלנו מאוזנת, אחראית ומאפשרת חיים בצד הקורונה".