"נתן כיוון חדש בחיים": בי"ס המשקם נערי גבעות בסכנת סגירה

דווקא בימים שבהם אלימות המתנחלים כלפי כוחות הביטחון בעלייה, הפסקת תקציב משרד החינוך צפויה להביא לסגירת מוסד "אתגר בית אל". "מדינת ישראל תרדוף אחרינו כשתראה את הנזק"

זמן צפייה: 03:41

דווקא בימים שבהם אלימות המתנחלים כלפי כוחות הביטחון נמצאת בעלייה, בית ספר שיקומי ייעודי בבית אל נמצא בסכנת סגירה, בעקבות שלילת תקציבים של משרד החינוך. על פי הערכות שב"כ, נוער הגבעות מונה כמה מאות בני נוער, ובבית הספר "אתגר בית אל" מאתרים אותם בין המאחזים והחוות המאולתרות בגבעות יהודה ושומרון.

"בגבעות יש קבוצה של אנשים שאין מי שמנחה אותם", סיפר יוסי מזרחי, נער גבעות לשעבר שהתחנך ב"אתגר בית אל". "אין מי שאומר 'אתם בסדר' או 'אתם לא בסדר'. אני זוכר שהיה לגיטימי בעיני לריב עם שוטרים כשהיינו מפנצ'רים רכבי משטרה. אני כבר הורחקתי מיהודה ושומרון וסומנתי על ידי שב"כ, זאת הנקודה שבה אמרתי לעצמי 'לאן ממשיכים מפה?'. באמת הפרויקט הזה נתן לי כיוון חדש בחיים".

כעת, כאמור, הפסיק משרד החינוך את התקציבים לפעילויות העשרה בבית הספר ולעובדים סוציאליים שילוו את תהליך השיקום. במוסד הלימוד חוששים שצמצום התוכנית יהפוך אותה לפחות אטרקטיבית עבור הנוער הזקוק לשיקום. "משרד החינוך סגר את הברז, הוא לא יכול להעביר לנו את הכספים האלו", אמר שי אלון, ראש מועצת בית אל. "שנה הבאה בית הספר כנראה ייסגר. אני אעשה את המקסימום, אהפוך את כל משרדי הממשלה כי אסור שזה ייסגר. אם זה יקרה, תזכרו מה אני אומר, מדינת ישראל תרדוף אחרינו כשתראה את הנזק שייגרם".

עוד בחדשות 13:

שוב אלימות כלפי מג"ב ליד יצהר: טיולית עם לוחמים נרגמה באבנים

פעם נוספת – אירוע אלים ביצהר: רכב מג"ב נרגם באבנים

"ד"ש מהגבעה ביצהר": חשד לפשע שנאה בכפר בשומרון

יוסי מזרחי, נער גבעות לשעבר
יוסי מזרחי, נער גבעות לשעבר | צילום: חדשות 13

בתקופה האחרונה, כאמור, חלה עלייה באלימות המתנחלים כלפי כוחות הביטחון ביהודה ושומרון. אתמול נרגם כלי רכב של מג"ב בסמוך ליצהר. לא היו נפגעים באירוע. מחקירת המקרה עולה כי האבנים שבהן השתמשו החשודים, שנמלטו מהמקום, הוכנו מראש.

מדובר בטיולית של מג"ב, שהסיעה לוחמים עבור החלפת הכוחות הנמצאים בגבעה קומי אורי, שהוכרזה שטח צבאי סגור. מדוברות המשטרה נמסר כי "האלימות המופנית כלפי הלוחמים לא תפגע בנחישותם לבצע את המשימה שהוטלה עליהם לאכיפת החוק ולשמירה על הסדר במקום".

מוקדם יותר אתמול, רעולי פנים זרקו אבנים על ג'יפ קרקל של כוחות הביטחון וניקבו צמיגיו, סמוך ליישוב בת עין שבגוש עציון, בתגובה לפעילות משטרתית להריסת בנייה בלתי חוקית שהתקיימה באזור באותה שעה. המשטרה חושדת כי מדובר בצעירים יהודים שביצעו את המעשים.

כוחות משמר הגבול, מנהל אזרחי וכלים לוגיסיטיים ביצהר
כוחות משמר הגבול, מנהל אזרחי וכלים לוגיסיטיים ביצהר | צילום: חדשות 13

ביום שבת האחרון רכב של משמר הגבול נרגם באבנים, בכניסה ליישוב יצהר. מדובר ברכב ממוגן, ולא היה נזק או נפגעים. הלוחמים ביצעו סריקות אחר חשודים.

שבוע לפני כן, אלמונים ניקבו כ-30 צמיגים וריססו כתובת נאצה "צו תפיסה שטח צבאי סגור, בוגדים בוחרים להתנכל ליהודים" בשכונה בצפון העיר אל-בירה שליד רמאללה - כך דווח בתקשורת הפלסטינית.

אירוע זה מתווסף לתקרית מסוף השבוע שעבר, שבה התגלו בכפר יתמא שבאזור שכם כמה כלי רכב פלסטינים שהושחתו, וכן כתובות "ד"ש מהגבעה ביצהר" ו-"שטח צבאי סגור" שרוססו. על פי ארגון "בצלם", מספר הרכבים שהושחתו הינו כ-30. זאת לאחר שביום חמישי הוצת אוהל של לוחמי מג"ב בגבעת 'כיפה סרוגה',