"היא מרגישה מושפלת": בנות כיתה ח' תיעדו התעללות בתלמידה - ועוכבו לחקירה

שתי בנות 13 עוכבו לחקירה לאחר שסרטון בו מספר תלמידים שופכים חומרי ניקוי על תלמידה נוספת ומשפשפים את ראשה במטאטא הופץ ברשת. הילדה שתועדה מתעללת: "אני באמת מצטערת"

זמן צפייה: 00:18

במשטרה פפתחו הבוקר (חמישי) בחקירת מקרה שאירע לפני כשבוע בבית ספר בבאר שבע, בו שלושה תלמידים בכיתה ח' התעללו והשפילו את בת כיתתם, שפכו עליה חומרי ניקוי ושפשפו את ראשה עם מטאטא. המקרה המזעזע תועד והועלה לרשתות החברתיות.

הנערה נשמעת בסרטון כשהיא מבקשת מהם להפסיק וצועקת בעוד הם צוחקים וממשיכים. לאחר שהתיעוד הופץ הגישה התלמידה תלונה במשטרה, ושתי תלמידות בנות 13 עוכבו היום לחקירה בעניין. קצין מחלק הנוער בבאר שבע, פקד יוני דסקלו, אמר כי "מדובר באירוע חמור בו ביותר בו הושפלה נערה בעיני חבריה והכל לשם ביזוי ופרסום ברשת החברתית. נפעל למיצוי הדין עם המעורבים".

Sxfghz
מתוך תיעוד ההתעללות | צילום: שימוש לפי סעיף 27א'

אמה של הילדה שהושפלה הזדעזעה מהמקרה. לדבריה, "דחפו אותה לפינה, שפכו עליה סבון וחומר ניקוי וצחקו. היא התקשרה אלי, בוכה. הרגישה מושפלת ואמרה לי: 'שפכו עליי חומרי ניקוי ואני לא אוותר להם'. לא הבנתי עד כמה זה חמור, עד שראיתי את הסירטונים ואז הזדעזעתי".

"איך זה יכול להיות שהבת שלי עוברת דבר כזה בבית ספר?", הוסיפה האם, "והן עוד אומרות שזה מצחיק אותן. זה לא יכול להיות. בהתחלה היא עוד חזרה לבית הספר ואמרה לי לא לדאוג, שיהיה בסדר. אבל אחרי שהבנות חזרו - היא לא מוכנה להיות שם. היא מרגישה מושפלת והיא פוחדת מהם. הן הסיטו את כל החברות נגדה, כתבו לה שהיא ילדה קטנה על שעירבה את המשטרה".

בית ספר ריק, כיתה ריקה
כיתה ריקה | צילום: שאטרסטוק

הילדה שתועדה מתעללת כתבה בחשבון האינסטגרם שלה: "היינו כמה חברות והתחלנו לעשות מן שבועות כזה, מפה לשם צחקנו ואז זה התגלגל לסבונים. יצא ששלושת הבנות שהיו שם כולל אני שפכנו עליה סבון, מבלי שום מטרה לפגוע בה או להשפיל אותה. הילדה צחקה בהתחלה ולאחר מכן בגלל שהיה את הסרטון שצילמתי אז התקשורת ראתה את זה כהשפלה".

"אני לא מצדיקה את עצמי, מה שעשיתי לא היה מוצדק בעליל ואני באמת מצטערת", היא הוסיפה, "נכון ששום סליחה לא תכפר על ההתנהגות שלי בעיניכם, אבל הגיע הזמן שבאמת תדעו מה קרה לפני שכולכם מתנפלים ומאיימים על החיים שלי. מקודם אנשים צעקו לי מתחת לבית, זה באמת הגיע לרמות שאני לא מאחלת לאף אחד".

Wnqtyl
הפוסט שכתבה אחת התלמידות שהופיעו בסרטון | צילום: אינסטגרם

אמה של התלמידה שעוכבה לחקירה סיפרה לחדשות 13: "לא רואים מה הבת שלי עשתה. בודאות זה התחיל כמעשה קונדס, הילדה לא רצתה שזה יגיע לתקשורת. יש 9,000 גירסאות. המעשה מזעזע, אין בכלל מה לומר פה, היום זה היא מחר זה הבת שלי. עכשיו יש איומים על הבת שלי".

ממשרד החינוך נמסר: "מדובר באירוע חמור וקשה, שיש בו חציה של כל קו אדום ופגיעה בכל נורמה התנהגותית המצופה מתלמידים במוסד חינוכי. לנוכח חומרת הדברים, התלמידים הפוגעים הושעו מבית הספר, והמשך לימודיהם בבית הספר מותנה. התלמידה הנפגעת מלווה באופן צמוד על ידי יועצת בית הספר, ומקבלת מעטפה רחבה של תמיכה רגשית וטיפולית".

עוד הוסיפו כי "אירוע האלימות הנוכחי מצטרף לרצף של אירועי האלימות המוקצנים והתכופים שמתרחשים במערכת החינוך, על רקע ההשלכות של משבר הקורונה. לנוכח מציאות זו, יצא משרד החינוך בתכנית מקיפה למניעת האלימות, והוא הקצה לטובתה קרוב לחצי מיליארד שקל. במסגרת משאבים אלה יוטמעו בבתי הספר שורה של תכניות עומק שיובילו לשינויים משמעותיים".