שאשא ביטון נגד משרד הבריאות: "יוצר כאוס במערכת"

לאחר הטענה כי המהלך לבדיקות האנטיגן בבתי הספר היסודיים בוצע ללא תיאום, שרת החינוך תוקפת, ומאשימה את משרד הבריאות. "לא נאפשר לו לגרור לאנדרלמוסיה"

יפעת שאשא ביטון, ניצן הורוביץ

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון תקפה הבוקר (חמישי) את משרד הבריאות, בצל הטענה על חוסר תיאום בין המשרדים על המהלך לבדיקות אנטיגן בבתי הספר היסודיים. "משרד הבריאות יוצר כאוס במערכת החינוך", אמרה השרה. "לא נאפשר לו לגרור את המערכת לאנדרלמוסיה".

בהודעה מטעם משרד החינוך נכתב כי "אין ספק שההחלטה לבצע אנטיגן בבתי הספר ראויה, נכונה, נחוצה ורצויה, שהרי מלכתחילה היא נבעה מבקשת שרת החינוך לבצעה, אך למרבה הצער, בהתנהלותו התקשורתית הפזיזה יוצר משרד הבריאות בלבול מוחלט".

בדיקת קורונה
בדיקת קורונה | צילום: רויטרס

עוד צויין בהודעה כי "עד לאתמול בערב משרד הבריאות לא היה ערוך עם נוהל לשם ביצוע הבדיקות בתוך בתי הספר. הוא הודיע על כך למשרד החינוך. על אף זאת ובכל זאת, הוא בחר בשעות הערב להוציא הודעה לתקשורת, כשהוא יודע שאין הוא ערוך עם הנוהל".

מטעם משרד הבריאות נמסר: "המשרד מושקע כולו בהתמודדות עם גל התחלואה, ולא יעסוק בהכפשות. אמש סוכם בין משרדי הבריאות והחינוך על דחייה קצרה של יישום המהלך לבידוק אנטיגן בידי נאמני הקורונה, וזאת כדי להבטיח היערכות מיטבית ומלאה בבתי הספר היסודיים בכל רחבי הארץ. לפיכך, הוחלט כי שני המשרדים יפעלו יחד באופן מיידי לגיבוש נהלים הנוגעים לנהלי העבודה הרלוונטיים של הנאמנים, אישורי ההורים ותדרוך מנהלים".

מוקדם יותר היום הנחה משרד החינוך את מנהלי המחוזות לא לבצע בדיקות אנטיגן לתלמידי בתי הספר היסודיים ולצוותי ההוראה עד להודעה חדשה, בטענה כי המהלך על ביצוע הבדיקות במוסדות החינוך לא תואם איתם. המהלך אמור היה להקל על ההורים ולהפחית את העומסים במתחמי הבדיקות. מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, הבהירה כי יחלו לבצע בדיקות משבוע הבא, לאחר תיאום בין המשרדים.

ממשרד החינוך נמסר "ההחלטה בנושא לא תואמה עם משרד החינוך, ואף לא כללה נוהל משפטי מסודר ומוכן מראש הנדרש בביצועה. בסוגיה זו היה הכרח מצד משרד הבריאות לשתף פעולה עם משרד החינוך עוד טרם פרסומה לציבור".