יו"ר ארגון המורים קורא לבנט להתערב במשבר מול משרדי האוצר והחינוך

רן ארז שיגר מכתב למורי ומורות בתי הספר העל יסודיים, בו הוא טען כי מערכת החינוך נמצאת "בתחחתית סדר העדיפויות" של הממשלה, וקרא לרה"מ לוודא כי מתקיים משא ומתן שיפתור את המשבר. ארז תקף גם את שרת החינוך שאשא-ביטון וכתב: "מנסה אנושות לפגוע בתנאי העבודה והשכר"

יו"ר ארגון המורים, רן ארז
יו"ר ארגון המורים, רן ארז | צילום: משה שי, פלאש 90

יו"ר ארגון המורים רן ארז הוציא היום (רביעי) מכתב למורות ולמורים, בו הוא קורא לראש הממשלה נפתלי בנט להתערב במשבר של הסתדרות המורים מול משרדי האוצר והחינוך. "המאבק שלנו הוא מאבק על תנאי העבודה והשכר שלנו, מורי החינוך העל יסודי, מאבק על זכותנו להשתכר בכבוד ולשמור על מעמדנו כבעלי מקצוע המכבד את בעליו", כתב ארז.

"כפי שעדכנתי אתכם, למרות שההסכם הקיבוצי פג, משרדי החינוך והאוצר אינם מקיימים עמנו מו"מ לקראת חתימה על הסכם שכר חדש, ופועלים כמי שמערכת החינוך, בכלל ומורי ישראל, בפרט בתחתית סדר העדיפויות", הסביר במכתבו, ולא חסך בביקורת כלפי שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון: "המאבק שלנו נועד גם למנוע את ניסיונותיה של שרת החינוך לפגוע אנושות בתנאי העבודה והשכר של המורים במעמדנו המקצועי אליו הוכשרנו במשך שנים רבות של ל ימודים ועבודה קשה ומסורה.", הוסיף ארז.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון | צילום: אבשלום שושני, פלאש 90

"אני קורא לראש הממשלה להתערב במשבר המחמיר הפוקד את מערכת החינוך ולוודא שמשרדי האוצר והחינוך מתכנסים למו"מ רציני למען העלאת שכר מורי ישראל ושמירה על כבודם ומעמדם, כמחנכי הדורות הבאים של
המדינה ויפה שעה אחת קודם", סיכם ארז.

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, עומר שחר, הגיב על דבריו של ארז: "יו"ר ארגון המורים, רן ארז, אני פונה אליך: בטל את העיצומים בעקבות חוסר ההסכמות על רפורמת הבגרויות אשר פוגעים בתלמידים. בוא נקדם יחד את שיפור תנאי המורים שלנו עוד היום. מועצת התלמידים והנוער הארצית מאז ומתמיד תמכה בהעלאת שכר המורים וגם הפעם תתמוך במהלך ותיקח חלק בהפגנת הסתדרות המורים ביום שני כאות תמיכה במורי ישראל. עם זאת, לא נאפשר אף פגיעה בתלמידי ישראל, במיוחד לאחר שנתיים וחצי קשות ביותר בתוך משבר נגיף הקורונה.אנו קוראים לרן ארז לסגת מהעיצומים שפוגעים בתלמידי ישראל ולשבת יחד על מנת לקדם את שיפור תנאי העסקתם של המורות והמורים".