מיום ראשון: שיטת הרמזור בבי"ס תופסק, עובדי מערכת החינוך יידרשו להציג תו ירוק

לפי מתווה משרדי החינוך והבריאות, תלמידי תלמידי בתי הספר והגנים ימשיכו ללמוד באופן פיזי במוסדות, כאשר תבוטל הגבלת ה-70% והוראת צמצום המגעים. במקרה של חשיפה למאומת - בתי הספר יתנהלו בהתאם למתווה הבדיקות והבידודים במשק • כל הפרטים

זמן צפייה: 02:36

משרדי הבריאות והחינוך פרסמו הערב (חמישי) מתווה חינוך חדש שייכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב, 9 בינואר, לפיו תלמידי בתי הספר והגנים ימשיכו ללמוד באופן פיזי בבתי הספר, כאשר שיטת הרמזור תופסק.

כמו-כן, תבוטל הגבלת ה-70% והוראת צמצום המגעים. בתוך כך, במקרה של חשיפה לחולה מאומת, יתנהלו מוסדות החינוך בהתאם למתווה הבדיקות והבידודים המונהג בכל המשק.

כיתה בית ספר קורונה ישראל מסכה
כיתה בבית ספר בקורונה | צילום: רויטרס

על פי המתווה, במקרה בו יתגלה מאומת בכיתת הלימוד - תלמידים מחוסנים או מחלימים יבצעו בדיקת אנטיגן ביתית או בדיקת אנטיגן מפוקחת. אם תוצאת הבדיקה חיובית - על התלמיד לשהות בבידוד במשך 10 ימים, כאשר השחרור שלו יהיה מותנה רק באישור רופא.

תלמידים לא מחוסנים לא מחוסנים ולא מחלימים יבצעו בדיקת אנטיגן מפוקחת, כאשר אם תתקבל תוצאה שלילית - על התלמיד לשהות בבידוד במשך 7 ימים, והוא יוכל להשתחרר ממנו כפוף לתוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מפוקחת שבוצעה ביום האחרון לבידוד. אם התוצאה חיובית - שהייה בבידוד במשך 10 ימים ושחרור רק באישור רופא. יש להדגיש כי מי שחוסן בחיסון אחד בלבד אינו מוגן ועל כן נחשב כלא מחוסן או לא מחלים במקרה של חשיפה למאומת - ולכן אינו פטור מבידוד.

עוד סוכם במסגרת המתווה החדש כי עובדי מערכת החינוך ומבקרים במוסד חינוכי יידרשו בהצגת תו ירוק (ולעובדי מערכת החינוך גם תתאפשר חלופת בדיקות כפי שהיה עד כה), תמשיך לחול חובת עטיית מסיכות בבתי ספר ומוסדות החינוך ימשיכו לפעול בהתאם למגבלת ההתקהלות הכלליות במשק.

כיתה מסכה קורונה ישראל
כיתה במתכונת קורונה | צילום: רויטרס

בנוסף, מוסדות להשכלה גבוהה ימשיכו לפעול בתו ירוק, כאשר סטודנטים לא מחוסנים יורשו לבצע אנטיגן אחת ל-84 שעות. בתוך כך, תלמידי בתי הספר בחברה הערבית יחוייבו לבצע בדיקת אנטיגן בחזרה מחופשת החורף.

נאמני הקורונה בבתי הספר היסודיים יבצעו בדיקות אנטיגן לתלמידים ולצוותי הוראה שייחשפו למאומת, ולא יונהג עוד מתווה מיוחד לפעילות חינוך בלתי פורמאלי וחוגים . בנוסף, לא יונהג עוד מתווה מיוחד לטיולים עם לינה והמתווה המיוחד לפנימיות יבוטל.