שר החינוך: "עד ה-1 ביוני כל מערכת החינוך תיפתח"

למרות שבתי הספר חזרו היום לפעילות חלקית בצל מגבלות הקורונה - 3 מתוך 4 תלמידים לא התייצבו בכיתות. פרץ: "עשינו הכול כדי שתהיה סביבה בטוחה - בעוד שבועיים נחליט על המשך פתיחת המערכת"

זמן צפייה: 06:48

מגפת הקורונה: הבוקר (ראשון) נפתחו בתי הספר תחת מגבלות הקורונה, ולמרות זאת - שלושה מתוך ארבעה ילדים לא התייצבו בכיתות. חלק מזה, כך נראה, בשל העובדה שרק אמש יצאה ההודעה הסופית לגבי החזרה לשגרת הלימודים, ואילו כמה מההנחיות פורסמו רק בשעות הבוקר המוקדמות - מה שיצר כאוס ובלבול בקרב ההורים והילדים.

בריאיון לחדשות 13 דחה שר החינוך רפי פרץ את הטענות על הבלאגן שנוצר, וסיפר: "מערכת החינוך חשה היום כמעט כמו בראשון בספטמבר. הייתה התרגשות גדולה ואני יודע זאת מנכדיי שהגיעו עם שמחה גדולה. אפילו המורים מאוד התרגשו". לדבריו, כמה מתלמידי כיתות ד'-י' שלא חזרו ללימודים "בכו בבית כי הצטערו".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-0305202023' autoplay='0' credit='' desc='רק אחד מכל ארבעה תלמידים הגיעו לביה"ס' kid='1_6cbe5nhl' duration='80'']

לשאלה אם לא מדובר במעין "ניסוי" בילדים לגבי אחוזי ההדבקה שלהם, השיב השר: "ממש לא, חס ושלום. בשבוע שעבר כבר אמרנו שנחכה ליום שישי בכדי שיהיו לנו אינדיקציות ברורת לגבי המשך הדרך - וירדנו מתחת לאחוז אחד. ואנחנו נמצאים במקומות המובילים בעולם של כמות החולים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי הביקורת על "רקדני נועה קירל": יבוטל תפקיד הרקדן הצבאי

בעקבות משבר הקורונה: ירידה של כ-15% בשכר הדירה בתל אביב

בשל מגפת הקורונה: אירועי הגאווה בישראל נדחו

שר החינוך רפי פרץ
שר החינוך רפי פרץ | צילום: חדשות 13

"אנחנו עושים הכול בזהירות", המשיך, "התהליך ייקח שבועיים שאחריהן נחליט על המשך פתיחת מערכת החינוך. במהלך השבועיים האלה, נעבור בהקפדה חמורה ביותר על כל הנהלים של משרד הבריאות - מסכה, מרחק, הגיינה וקבוצות הומוגניות".

"אני רוצה שהילדים ידעו שהם באים למקום שמקבל אותם בזרועות פתוחות ושעשה את כל ההכנות בכדי לקבל אותם באופן הכי ראוי שאפשר". השר סיפר כי היום 80% מהרשויות בארץ פתחו את הלימודים, מחר המספר יעלה ל-90% ואילו בעוד יומיים - 95%. עוד אמר כי היום 65% מהתלמידים הגיעו לבתי הספר, אך כבר מחר המספר צפוי לעלות ל-85% ובעוד יומיים - 95%.

"ההגדרה היא שבמהלך חודש מאי, לא יאוחר מהראשון ביוני, המערכת חוזרת", הצהיר. "אנחנו הולכים על תהליך איטי, הדרגתי ומבוקר. בשבועיים הקרובים נעשה התאמות לכיתות נוספות". לגבי פתיחת הצהרונים והפעוטונים הודיע: "נבחן את זה במהלך השבוע".

החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון
החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון

לא מעט מורים דיווחו כי הם נמצאים בבעיה, זאת משום שיש להם מחלת רקע או שמישהו ממשפחתם סובל ממחלת רקע - והם נדרשים להגיע לעבודה או להביא אישור מרופא תעסוקתי, אולם אין תורים לרופאים התעסוקתיים בחודשים הקרובים - כך שטרם ברור מה עליהם לעשות.

"מי שלא מגיע זה מי שיש לו חום, או שהוא משתעל, או שהיה לו חולה קורונה במשפחה ויכול להיות שהוא נדבק", השיב פרץ, "ואני מבקש שיקפידו על זה". השר סיפר כי הוא מקווה לקבל בקרוב אינדיקציות נוספות לפיהן יוכל לפתור את הסוגיה.

חזרה לבית הספר בימי קורונה
חזרה לבית הספר בימי קורונה | צילום: דוברות משרד החינוך

לבסוף פנה השר לאותם הורים שלא שלחו הבוקר את ילדיהם למערכת החינוך, וביקש להרגיע: "אנחנו עשינו הכול כדי שהילדים יגיעו ויהיו בסביבה הכי בטוחה, סטרילית ומדויקת על פי כל ההגדרות של משרד הבריאות. אנחנו אומרים לכם שאתם יכולים - באופן רגוע, לשלוח את הילדים שלכם לבתי הספר בידיים טובות".