כחודש לאחר שנדבק: הרב חיים קנייבסקי החלים מקורונה

מקורביו של מנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי בן ה-92 מסרו כי רופאיו הודיעו שתוצאת הבדיקה שעבר שלילית וכי הוא אינו זקוק לבדיקה נוספת. נתניהו התקשר לבית הרב כדי לברך אותו על שהחלים

זמן צפייה: 01:13

מנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי, הרב חיים קנייבסקי בן ה-92, החלים מקורונה - כך נמסר מביתו של הרב. רופאיו של הרב הודיעו לו כי תוצאת הבדיקה שעבר שלילית, וכי הוא אינו זקוק לבדיקה נוספת. זאת, קרוב לחודש אחרי שאובחן לראשונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר לבית הרב, כדי לברך אותו על החלמתו.

לכתבות נוספות בנושא >>

הרב קנייבסקי הורה לפתוח מחר את תלמודי התורה – וחזר בו

החמרה במצבו של הרב קנייבסקי: "נמצא בשלב המסוכן של הנגיף"

גמזו נגד אמירתו של הרב קנייבסקי: "מסכנת את הציבור החרדי"

הרב חיים קנייבסקי, מנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי
הרב חיים קנייבסקי, מנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי

כזכור, כשבוע לאחר שנדבק, מסרו מקורביו של הרב קנייבסקי כי חלה החמרה במצבו הבריאותי. זאת, כזכור, לאחר שנדבק בקורונה. אז, נמסר כי לדברי הרופאים, גופו נמצא בשלב השני והמסוכן של הנגיף.

על פי ההודעה, באותו יום חלו שינויים במדדי החום והסטורציה של הרב, אך הוא הרגיש טוב וקיים סדר יום כרגיל. נתניהו כתב אז בחשבון הטוויטר שלו: "אני מצטרף לתפילות המוני בית ישראל למען בריאותו של הרב חיים קניבסקי. אל נא רפא נא לו".

הרב קנייבסקי
הרב קנייבסקי

לפני חודש וחצי, כזכור, הרב קנייבסקי הורה לכמה ישיבות לא לעשות בדיקות קורונה - כך לפי פרסום באתר "כיכר השבת". זאת, בשל "ביטול תורה עצום שנוצר מהבלבול כתוצאה מהבדיקות והכנסתם של אלפי צעירים שאינם בסיכון לבידוד". לטענת הרב, מפאת גילם הצעיר של התלמידים, הנגיף לא מהווה להם סכנה.

הנחייתו של הרב הגיעה בעקבות אבחונם של מאות תלמידי ישיבות כחולים בקורונה, וכתוצאה מכך אלפי צעירים נכנסו לבידוד. לדברי קנייבסקי, כניסתם לבידוד פוגע בלימוד התורה. עם זאת, הרב התייחס גם למורים בישיבות שנמצאים בקבוצות סיכון, והורה שישמרו מרחק מהתלמידים, כדי למנוע הדבקה.