בזכות מימון המונים: בית התמחוי ימשיך לפעול

"המסעדה החברתית", שמספקת ארוחות חמות ומקום מפגש לניצולי שואה ומטופלי רווחה בירושלים מזה עשור, עמדה בפני סגירה - אבל בזכות מימון המונים, היא תמשיך לפעול

בית התמחוי בירושלים, אותו מפעילים תלמידים, ימשיך לפעול: בעקבות הכתבה ששודרה בחדשות 2 בתחילת השבוע, הצליחו תלמידי תיכון "רעות" בעיר לגייס את הסכום הדרוש כדי להמשיך את הפעלת המסעדה החברתית, המספקת ארוחות חמות ומקום מפגש לקשישים ניצולי שואה ומטופלי רווחה מזה עשור.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בעקבות עלייה במספר הסועדים בשנתיים האחרונות והקושי לגייס תרומות, הפרויקט עמד בפני סגירה - אולם לאחר השידור הצליחו התלמידים לגייס באמצעות פלטפורמת מימון ההמונים JGIVE יותר מ-80 אלף שקלים, שיאפשרו למסעדה להמשיך לפעול. אסתר חיות, מהקשישות המגיעות למקום, הסבירה שהמקום מהווה בשבילה ובשביל חבריה הרבה יותר מאפשרות לקבל ארוחה חמה בצהריים: "אני אדם בודד, נעים לנו להיות עם החברים. אנחנו באים לפה לא רק בשביל האוכל, בשביל החבר'ה".

דואגים לאוכל חם וסביבה חברתית לקשישים (חדשות 2)
דואגים לאוכל חם וסביבה חברתית לקשישים (חדשות 2)

"בזכות החשיפה המדהימה, עם ישראל פתח את הלב ואת הכיס", אמר ארז אמבר, מנהל בית הספר. "בזכות התרומות האלה נוכל להמשיך ולהפעיל את המסעדה החברתית. בשם התלמידים והצוות אנו מודים לכולם".

נועה גרשוב ומרים אפרתי, תלמידות כיתה ז', הוסיפו כי "עברנו את הרף שהצבנו לעצמנו ואנו שמחות שעכשיו הסועדים יוכלו לאכול ולשמוח שהמסעדה החברתית ניצלה וממשיכה בהתלהבות. כל התלמידים והצוות מודים על עזרתכם הגדולה".