"שעת אפס לשרי הממשלה": עובדות הוראה מוחות מול ביתו של גנץ

במסגרת משמרות מחאה שעורכת הסתדרות המורים מול ביתם של שרי הממשלה, התייצבו הבוקר מורות מול ביתו של שר הביטחון בדרישה לשכר הוגן. העובדות הניפו שלטים וקראו לשינוי בתנאי העסקתן, ובהמשך הן צפויות להפגין מול ביתם של שרים נוספים

זמן צפייה: 00:11

"שעת אפס" לשרי הממשלה: הסתדרות המורים פתחה הבוקר (רביעי) במחאה מול ביתם של שרי הממשלה, במסגרת המאבק על שכר המורים. עובדות הוראה התייצבו מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ, החזיקו שלטים וקראו: "בני גנץ, התעורר! רק רוצות שכר הוגן". הסתדרות המורים גם הודיעה כי תערוך משמרות דומות מול ביתם של שרי ממשלה נוספים.

מחאת הסתדרות המורים מול הבית של בני גנץ
מחאת הסתדרות המורים מול הבית של בני גנץ | צילום: דוד לוגי

כזכור, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, קראה אתמול לכל עובדי ההוראה לצאת ולהפגין, על רקע התנהלות האוצר בכל הנוגע להסכם השכר בין הגופים. ההפגנה תתקיים ביום שני הבא בשעה 18:00 ברחבת מוזיאון תל אביב. אלא שבהודעה נכתב כי הלימודים בכל מוסדות הלימוד, כולל בחינוך המיוחד, יסתיימו באותו היום בשעה 13:00 כדי לאפשר לעובדי ההוראה להספיק ולהגיע להפגנה וזאת למורת רוחם של הורים רבים שיצטרכו למצוא פתרון.

במכתב ששלחה אתמול בן דוד, קראה לעובדי הוראה להגיע להפגנה, וכתבה כי "השלכות התנהלות זו של האוצר לא פחות ממזעזעות. עובדי הוראה רבים כבר עזבו את המערכת ועוד רבים מתכוונים לעשות כך בסוף השנה הנוכחית. בואו לצעוק בקול ברור: די להרס מערכת החינוך. די לפגיעה בעובדות ובעובדי הוראה".

מחאת הסתדרות המורים מול הבית של בני גנץ
מחאת הסתדרות המורים מול הבית של בני גנץ | צילום: דוד לוגי

אודליה שינדורף מהנהגת ההורים הארצית אמרה בעקבות הודעת הסתדרות המורים: "מאבק המורים לשכר גבוה הוא משותף לכולם, אבל התלמידים אינם שק החבטות וקלף בידי המורים. עיצומים פראיים אינם מקובלים ולא יועילו".

בתגובה על כך, מהנהגת ההורים נמסר: "פגיעה בילדי החינוך המיוחד אינה מקובלת בעבור כל מאבק שהוא, מוצדק ככל שיהיה. ילדי החינוך המיוחד לומדים במסגרות מיוחדות ולא בכדי. הם אינם מסוגלים להתמודד עם שינויים וזקוקים לשגרה ולרצף הקבועים שלהם. פגיעה בשגרה זו עלולה להוביל לרגרסיות, התפרצויות וקשיים נוספים, שמחשבה נוספת יכולה למנוע. יש להחריג את מסגרות החינוך המיוחד מקיצור יום הלימודים עבור הפגנה".