פרופ' גולדרייך יתרום את כספי הזכייה בפרס ישראל ל"שוברים שתיקה" ו"בצלם"

כשבועיים לאחר ששרת החינוך שאשא-ביטון קיבלה את הכרעת בג"ץ בנושא, חתן פרס ישראל הודיע כי יתרום את המענק הכספי ל-5 ארגוני זכויות אדם. "הנסיון לשלול ממנו את הפרס נבע מנחישותם של פוליטיקאים מסויימים לבוז לערכים שקידם"

חתן פרס ישראל, פרופ' עודד גולדרייך, הודיע היום (רביעי) כי יתרום את מענק הפרס אותו קיבל לחמישה ארגוני זכויות אדם: שוברים שתיקה, עומדים ביחד, קו לעובד, בצלם ועדאלה.

מטעם הארגונים נמסר: "התרגשנו מהודעתו של חתן פרס ישראל פרופ׳ עודד גולדרייך על כוונתו לתרום לנו את מענק הפרס ואנחנו מודים לו על הנדיבות ועל השותפות. זאת הזדמנות גם להביע את הערכתנו על כך שלאורך הקריירה המדעית המפוארת שלו פרופ' גולדרייך רתם את שמו, מעמדו והישגיו למאבקים למען שוויון, צדק, דמוקרטיה וזכויות אדם. הנסיון לשלול ממנו את הפרס נבע מנחישותו לקדם ערכים אלו ומנחישותם של פוליטיקאים מסויימים לבוז להם ולהרתיע את המקדמים אותם".

כזכור, לפני כשבועיים הודיעה שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון כי היא מקבלת את הכרעת בג"ץ להעניק את פרס ישראל לפרופ' גולדרייך, זאת לאחר שבית המשפט העליון החליט ברוב דעות להורות לשאשא-ביטון לפעול על פי המלצתה של ועדת פרס ישראל, ולהעניק את הפרס לשנת התשפ"א בתחום חקר המתמטיקה ומדעי המחשב, לזוכה שנקבע.

כזכור, שרת החינוך החליטה בתחילה שלא לאשר את המלצת הוועדה לפרס, נוכח חתימתו של פרופ' גולדרייך על עצומה שבה התבקש האיחוד האירופי ליישם את מדיניותו ולהימנע משיתוף פעולה מדעי ותעשייתי עם מוסדות אקדמיים ישראליים שפועלים באזור יהודה והשומרון.