בניגוד לדעת ששרת החינוך: היועמ"ש קובע שיש להעניק פרס ישראל לפרופ' גולדרייך

במענה לעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד החלטת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שלא להעניק את פרס ישרלא לפרופ' עודד גולדרייך בשל תמיכתו בעצומה הקוראת לחרם על ישראל, אביחי מנדלבליט הגיש את חוות דעתו ובה הוא מצהיר שיש להעניק לו את הפרס

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בוועידה הלאומית של חדשות 13

לאחר החלטת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שא להעניק את פרס ישראל לפרופסור עודד גולדרייך, היום (שני) היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש את חוות דעתו לבג"ץ ובה טען כי דווקא יש להעניק את הפרס לגולדרייך.

חוות הדעת הוגשה במסגרת העתירה נגד ההחלטה לבג"ץ ובה נכתב כי "לנוכח פסיקתו של בית המשפט בנושא, החלטת שרת החינוך לדחות את המלצתה של ועדת השופטים אינה נתמכת בתשתית הראייתית הדרושה לשם כך בהתאם לאמות המידה המחמירות שקבע בית המשפט". יש לציין כי מנדלבליט שינה את עמדתו בנושא לאחר שבעבר התבטא אחרת.

כזכור, שרת החינוך הודיעה בחודש שעבר על ההחלטה שלא להעניק את פרס ישראל בתחום המתמטיקה וחקר מדעי המחשב לפרופסור גולדרייך בשל קריאותיו בעד חרם על ישראל בעבר. לטענתה, "ההחלטה נובעת מחתימתו על עצומה הקוראת להחרים את אוניברסיטת אריאל".

שרת החינוך כתבה אז כי "קריאה לחרם על מוסדות אקדמיים בישראל, חותרת תחת מטרה זו, שכן היא מבקשת לגדוע את היצירה, המגוון וחופש הדעות. חתימתו של פרופ' גולדרייך על העצומה הקוראת להחרים מוסד אקדמי ישראלי מהווה מקרה חריג המצדיק את הבחירה שלא להעניק למועמד את הפרס, על אף הישגיו המקצועיים הבולטים והמרשימים בתחום מחקרו".