הנשים שמתעדות את רגעי ההיריון הזוהרים - וגם את אלה שפחות

הטרנד הגדול של חורף 2020 הוא ללא ספק הבטן ההריונית, וכמה אושיות רשת החליטו לחשוף בפני עוקביהן גם את הקשיים והשגרה - בלי פילטרים. "זה לא הכי ורוד ונוצץ כמו שרואים באינסטגרם"

זמן צפייה: 08:36

אם לשפוט לפי הפיד באינסטגרם, הטרנד הגדול של חורף 2020 הוא ללא ספק הבטן ההריונית. מעדן בן זקן ועד בר רפאלי, חוויית ההיריון לא הייתה מעולם פוטוגנית כל כך. ובכן, תלוי את מי שואלים. החוויה לא תמיד כל כך זוהרת. צרבות, בחילות, עייפות, אלו רק חלק מהתסמינים שנשים בהיריון נאלצות להתמודד איתן על בסיסי כמעט יום-יומי. אז למה בכל זאת חשוב לנו לייפות את התהליך, ולשדר שגרת חיים רגילה? בשבועות האחרונים ליווינו כמה אושיות רשת בשלבי היריון שונים, כל אחת עם הסיפור שלה וניסיון לענות על השאלה – עד כמה רחוק הדימוי ברשתות החברתיות מהמציאות.

מאות אלפי העוקבים באינסטגרם של "שר פיטנס", כוהנת הכושר הגדולה, נחשפים לסרטוני ההיריון שלה שמחליף בחודשים האחרונים את קוביות הבטן שאליהם הורגלו. "חשבתי אם אני רוצה להראות את הקשיים, כדי לא להפחיד נשים אחרות, אבל אז החלטתי שכן ואני משתפת כמעט בהכול. בכל הקושי, בעלייה במשקל, בקשיים הפיזיולוגיים, הנפשיים. אני חושבת שזה חשוב להראות את מה שבאמת עובר עליי".

לכתבות נוספות בנושא >> 

מבצע הלידה של האישה שגילתה בחודש שביעי שהיא בהיריון

שינוי תפיסה: סיבוכים שהתגלו בהיריון – עלולים להשפיע גם בעתיד

המסע לחיים: הישראלית הראשונה שעברה השתלת כבד בהיריון ילדה בן

אימון הריוניות אצל שר פיטנס
אימון הריוניות אצל שר פיטנס | צילום: חדשות 13

השחקנית דון לני גבאי, בין שלל הצגות תיאטרון בהן היא מככבת, סדרות טלוויזיה וילדה בת שנתיים בבית, מצאה זמן להיכנס שוב להיריון. וכמו רבות לפניה - גם היא החליטה לחשוף לעולם את הבטן ההריונית דרך הרשתות החברתיות. "דברים שבסופו של דבר כולם יראו, אז זה נראה לי קצת מצחיק לא לשתף אותם. אף פעם אין זמן מתאים להיכנס להיריון, אין זמן מושלם להביא ילד. זה כמה שנים שאת מקדישה את החיים שלך לדבר הזה, וכן, זה לא הכי ורוד ונוצץ כמו שרואים באינסטגרם - אבל אלה החיים".

את רותם חג'ג' אולי רבים מכם עדיין לא מכירים, אבל על בעלה איש העסקים צחי חג'ג' בטוח שמעתם. הוא אחד מאנשי הנדל"ן העסוקים בישראל, אבל כזה שלא ממש אוהב להיחשף. "לבעלי היה מאוד קשה בהתחלה לעכל את כל התהליך. בכלל את זה שאני חושפת, ושלא נדבר על הילד שלי או על ההיריון שלי". הבחירה של נשים רבות כמו שר דון ורותם לשתף בחווייה האישית על הצדדים היפים יותר וגם אלו שפחות שינתה את האופן שבו נשים חוות את תשעת חודשי ההיריון.