השר פרץ: ערוכים במקרה הצורך להמשך הלמידה מרחוק גם אחרי פסח

שר החינוך התייחס למשבר הקורונה ואמר כי משרדו טרם קיבל החלטה לגבי המשך הלימודים אחרי החג • רשתות השיווק התבקשו להכין כמה סוגים של סלי קניות אחידים לחג - כדי למנוע תורים בסניפים

זמן צפייה: 01:12

מגפת הקורונה: שר החינוך רפי פרץ התייחס היום (שלישי) למשבר הקורונה ואמר כי "כרגע אין החלטה על הלימודים לאחר פסח. זה ייבחן בהמשך. משרד החינוך ערוך לתרחיש של המשך למידה מרחוק או חזרה הדרגתית".

"לנו יש עמדה עקרונית שהיא חזרה הדרגתית, גם אם ייקח שבוע-שבועיים אחרי פסח", הוסיף פרץ. "המערכת נערכת לחזרה הדרגתית כשהחינוך המיוחד בראש. הצרכים המיוחדים חייבים לקבל טיפול שונה משאר המערכת".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

משרד הבריאות: מגבשים המלצות לפיהן הציבור ילך עם מסכה ברחוב

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בד בבד, משרד הכלכלה ביקש מרשתות השיווק להכין כמה סוגים של סלי קניות אחידים לחג כדי למנוע תורים בסניפים. הסל המתוכנן יכיל מצרכים כגון אורז, מצות וכו'. קיים קושי לבצע את הבקשה, וחלק מרשתות השיווק טען שמדובר ברעיון לא ישים.

במקביל מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, קיים שיחת ועידה עם מפקדי המרחבים בארץ ואמר להם כי "מדובר באירוע שעשוי להימשך זמן רב ועלינו לשמור על הרציפות התפקודית של המשטרה, זאת לצורך עמידה במשימות ולהשתמש בחוכמה במשאב האנושי שהוא החשוב ביותר במערכה זו".

עימותים בירושלים בצל משבר הקורונה
עימותים בירושלים בצל משבר הקורונה | צילום: קבוצת מחאת החרדים הקיצוניים

מוקדם יותר, התייחס מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, להתקהלויות המשפחתיות במועדי ישראל. המנכ"ל הביע את דאגתו במיוחד בשל הכינוס סביב שולחן הסדר בחג הפסח הקרוב ואמר כי "אנו משלמים היום את המחיר של אירועי פורים וחוששים שפסח יביא לאירועים משמעותייים יותר".

עוד הוסיף המנכ"ל כי משרד הבריאות מגבש המלצות לפיהן "יש לבקש מהציבור ללכת עם מסכה ברחוב". כידוע, ההדבקה בנגיף היא טיפתית והמסכות עוזרות למנוע, בין היתר, מגע של היד באזור הפה, האף והעיניים.