אין יותר מועדונים: חיי הלילה ב"עיר ללא הפסקה" - עצרו מלכת

מסעדות ריקות, אין־ספור מקומות חנייה ורחבות ריקודים שוממות - תל אביב הפכה לעיר רפאים. הבליינים הקבועים ניצלו את הברים הקטנים שעוד נותרו פתוחים למאה איש. "האלכוג׳ל החליף את האלכוהול"

זמן צפייה: 07:20

ביום חמישי שגרתי, כשמקומות העבודה מתחילים להתרוקן מעבודיהם וניתן אות הפתיחה לתחילת סוף־השבוע, ניתן להרגיש באוויר תכונה של חופש. לא עוד. נגיף הקורונה גרם לרוב המוחלט של הבליינים להישאר בביתם.

״האנגר 11, נמל תל אביב, יום חמישי בו צריך לקחת תאריכים חצי שנה כדי לקיים אירועים - והכל שקט״, סיפר מפיק האירועים אלירן ברדוגו והוסיף: ״כל כך הרבה מקומות חנייה פנויים, ושקט. אפילו העצים עומדים ערומים מעלים ומעצימים את האווירה. זה פשוט הזוי״.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"חסרי אונים": מסעדות ישראל קורסות בצל מגפת הקורונה

"מייאש": ההורים והילדים שנשארו בבית עקב השבתת מערכת החינוך

התפרצויות קורונה בשני בתי אבות בי-ם: לפחות 4 עובדים נדבקו

מועדון ריק בתל אביב בצל הנחיות משרד הבריאות
מועדון ריק בתל אביב בצל הנחיות משרד הבריאות | צילום: חדשות 13

ראשונים להיפגע מהתפשטות הקורונה והנחיות הבידוד, לצד ענף התיירות והתעופה, הם כמאתיים אלף עובדי ענף הפקות אירועים ותחום התרבות. בהם אפשר למצוא מאות נהגים, סבלים, נגנים, תאורנים, מלצרים, ברמנים, מאפרים, סאונדמנים ושאר בעלי משלח יד הקשורים למקצוע.

מנהל ההאנגר 11, זאב וייזיק, שבד״כ עובד סביב השעון, סיפר כי ״את רוב העובדים שלי, מלבד שניים-שלושה, שלחתי לחופשה בתשלום. ביום שנחזור לעבודה - אני לא רוצה לחכות עוד חודשיים עד שמישהו יזמין ממני את האולם״.

האנגר 11 בתל אביב
האנגר 11 בתל אביב | צילום: חדשות 13

עוד הוסיף וייזיק כי ״יש לי כחצי מיליון שקל שכירות, ויש לי מאתיים אלף שקל ארנונה בחודש - לא ראיתי שמוותרים לי על זה״. כמה שעות לפני כן, בגני יהושע, התכנסו ראשי תעשיית הבידור להפגנה. ״זה הזמן לעשות את הפקת חיינו - הנגיף הזה בלתי נראה, אין לו דובר או נציגות בארץ, אבל הוא מורגש בכל בית בישראל, במיוחד אם אתה עצמאי ומתפרנס מהפקת אירועים״.