אלרעי-פרייס: "משרד החינוך לא מדווח", מנכ"לית המשרד: "ובמקומות אחרים?"

לאחר פרסום הנתונים, שלפיהם רק 30 אחוז מההורים דיווחו על ביצוע בדיקות אנטיגן לילדיהם, ראש שירותי בריאות הציבור מתחה ביקורת על משרד החינוך וטענה אין מעקב אחר המתווה. מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר השיבה לה: "נתוני המאומתים נמצאים במשרד הבריאות"

זמן צפייה: 00:53

בדיקות האנטיגן במערכת החינוך: משרד החינוך פרסם הבוקר (שני) את דיווחי ההורים על תוצאות בדיקות האנטיגן הביתיות, לפיהם התקבלו אתמול 619,683 הצהרות באמצעות פורטל ההורים, המהוות רק 30.7% מתוך פוטנציאל התלמידים שצריך לבצע את הבדיקות. דיווחים ידניים המתקבלים באמצעות טפסים מודפסים - לא נכללו בספירה.

בהצהרת ההורים על תוצאות הבדיקה של ילדם, מתוך סך ההורים שהצהירו - 21,394 דיווחו על תוצאות בדיקה חיובית, כ-3.5% מתוך הסך המצטבר שנמצא חיובי של 41,264 תלמידים מהשבוע שעבר. מספר התלמידים שנמצאו חיוביים בבדיקה הביתית מאז כניסת המתווה החדש ב-27 בינואר, הוא 62,658 תלמידים סך הכל.

שרון אלרעי פרייס ועדת החוקה חוקה זן קורונה כנסת הכנסת
ראש שירותי בריאות הציבור שרון אלרעי-פרייס | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

במקביל, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, מתחה ביקורת על משרד החינוך בדיון ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן למעקב ועדכון על מתן חיסוני קורונה לילדים: "מה שיותר מטריד שממשלת ישראל קיבלה החלטה שילד מאומת ולא ביצעו את הבדיקות, הוא הולך לבידוד. אבל אין לנו דרך לעשות זאת כי אין באמת מעקב אחר המתווה. גם רק שליש מהילדים נבדקים וגם לא יודעים מי הם החולים. משרד החינוך לא מדווח ואין למשרד הבריאות יכולת לאכוף בידודים על מי שלא נבדקים. אנחנו לא יודעים מי נדרש לבידוד ואנחנו מבקשים לקבל את המידע".

בתגובה, מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר אמרה: "האם במקומות אחרים במשק ד"ר פרייס כן יודעת מה קורה? התו הירוק בוטל וד"ר פרייס לא תמצא בשום מקום הקפדה יתרה כמו שיש במערכת החינוך". עוד המשיכה לומר שטאובר: "הטענה של ד"ר פרייס בעניין שמות המאומתים שלא מגיעים למשרד הבריאות תמוהה מאד, שהרי נתוני המאומתים מצויים אצלם, במשרד הבריאות! אם כבר הבריאות אמורים להעביר אלינו את הנתונים".

כיתה בית ספר קורונה ישראל מסכה
כיתה בבית ספר בקורונה | צילום: רויטרס

כזכור, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ הכריעו בשבוע שעבר על הפסקת הבידודים במערכת החינוך, זאת למרות שגורמי המקצוע במשרד הבריאות המליצו לדחות את המהלך. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, הורתה למורי בתי הספר היסודיים ולגננות שלא להגיע למוסדות החינוך, אך בית הדין לעבודה הוציא צווי מניעה וקבע כי הלימודים יתקיימו כסדרם.

לפי המתווה החדש, בכל יום ראשון ורביעי בשבוע, ההורים צריכים לבדוק את הילדים בבית - גם כאלו שחוסנו. אם התוצאה שלילית, אפשר להגיע לגן או לכיתה. ההורים רק צריכים לחתום על אישור שלפיו הילד נבדק. אם מישהו לא חותם על ההצהרה, נכון להיום הוא יוכל להיכנס למוסד החינוכי.

הבדיקות הללו מהוות שכבת הגנה נוספת על אלו הקיימות במסגרת המתווה החדש, שכן מדי יום מאות אלפי תלמידים עורכים בדיקות שמאתרות עשרות אלפי תלמידים החיוביים לקורונה. ללא בדיקות אלו, התלמידים היו ככל הנראה ממשיכים להגיע אל מוסדות החינוך מבלי שיידעו כי נדבקו בנגיף. לעומת זאת, לפי המתווה הישן התלמידים הגיעו אל בית הספר מבלי שנדרשו לבדיקות כלל.