הורות משותפת: המודל המשפחתי שהופך פופולרי בישראל

בשנים האחרונות הולכת ומתרחבת תופעה חדשה - נשים וגברים שמחליטים להביא יחד ילד לעולם מבלי לקיים זוגיות. "הראל הוא מאבא מספר אחת, לילך היא מאבא מספר שתיים ויש לנו את אבא מספר שלוש"

זמן צפייה: 09:50

בשנים האחרונות מודל ההורות המשותפת הולך והופך שכיח יותר. מספר הנשים והגברים שבוחרים להביא לעולם ילד מבלי לקיים זוגיות בצורתה המסורתית - חיבור שנועד לקיים הורות בהסכם משותף, בלי המסלול המוכר הכולל התאהבות וחתונה.

רייצ'ל מסטשי, אם בהורות משותפת, מגדלת את שני ילדיה עם בן זוגה הנוכחי, שעמו היא חושבת להביא ילד נוסף. "הראל הוא מאבא מספר אחת, לילך היא מאבא מספר שתיים ויש לנו את אבא מספר שלוש, בפוטנציאל לילד שלוש".

איתי מגדל את בנו ביחד עם אמו, מבלי לקיים זוגיות
איתי מגדל את בנו ביחד עם אמו, מבלי לקיים זוגיות | צילום: החדשות 13

"בהתחלה באמת חשבתי שאני אעשה את זה עם בן זוג בדרך הרגילה ושום דבר ממש לא נדבק, אז חיפשתי אלטרנטיבות. פשוט הבנתי שהדמות של האב, היא מאוד חשובה גם בשביל הילד וגם בשבילי, שתהייה לי איזושהי עזרה ותמיכה", אמרה מסטשי.

ישראלים רבים מתקשים במציאת הפרטנר המתאים לזוגיות, אך רוצים לגדל ילדים ומסתפקים בשותף מתאים למסגרת הורית. "עד לפני כ-200-150 שנה הזוגיות הייתה: בעל, אישה, ילדים. בשנים האחרונות רואים את העלייה במספר המבנים המשפחתיים עוד יותר", אמר המטפל הזוגי גידי שביט, מ"המרכז להורות אחרת".

את המבנה המשפחתי יוצא הדופן, מעגנים רבים מהזוגות בהסכם שיעשה סדר: היכן הילד נמצא באיזה יום, איך מתנהלים כלכלית, ומה עושים כשבן זוג חדש נכנס לתמונה.