הלימודים יחלו מחר ב-10:00: "לפיד, בנט וליברמן צריכים להתעורר"

במסגרת המאבק על שכר המורים יושבתו הלימודים למשך שעתיים - ורק מוסדות החינוך המיוחד יוחרגו. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד: "אם לפיד, בנט וליברמן לא יתעוררו מהר - הם ימצאו את עצמם בלי מערכת חינוך ועם צבא של הורים זועמים ומתוסכלים"

זמן צפייה: 01:22

הלימודים בכל הארץ יחלו מחר (ראשון) ב-10:00, במסגרת מחאת הסתדרות המורים על סוגיית השכר. הלימודים בגני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים יושבתו לשעתיים - אך מוסדות החינוך המיוחד יפעלו כרגיל. לדברי מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דוד, "אם לפיד, בנט וליברמן לא יתעוררו מהר, הם ימצאו את עצמם לבד, בלי מערכת חינוך ועם צבא של הורים זועמים ומתוסכלים, שכועסים על הזלזול וחוסר היכולת שלהם לנהל משבר פשוט".

עוד אמרה בן-דוד, כי "אפשר להגיע להסכמות עד סוף החודש, אם רק יפסיקו לנהוג בריפיון וינחו את הפקידים לבצע את תפקידם. המצב במערכת החינוך הוא קטסטרופה, בקריסה. אני פשוט מזועזעת מפקידי האוצר. הם באים לא מוכנים, בלי מספרים. גוררים את המו"מ ואומרים שאין כסף. אז על מה אנחנו יושבים? למשוך את הזמן?"

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1806222028' autoplay='0' credit='' desc='' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/c_scale,f_auto,h_100,q_auto:low/v1653488820/uploads/2022/903069843.jpg' kid='1_97c984xe' duration='']

השבוע פורסם בחדשות 13 כי משרד האוצר הציע להמיר את חופשות האסרו חג שבאמצע השבוע - בימי שישי חופשיים. כך יתאפשר רצף לימודי במהלך השבוע, וסופי שבוע ארוכים למורים ולהורים, שגם יהוו חסכון למשק. ימים בודדים "מיותרים" כמו אסרו חג ול"ג בעומר, יומרו לדבריהם בימי שישי באופן שיחסוך למשק, ישמר את הרצף הלימודי במהלך השבוע, ויאפשר להורים ומורים סוף שבוע ארוך.

בריאיון שהעניקה למהדורה המרכזית ביום חמישי אמרה: "המצב במערכת החינוך הוא קטסטרופה, בקריסה. אני פשוט מזועזעת מפקידי האוצר. הם באים לא מוכנים, בלי מספרים. גוררים את המו"מ ואומרים שאין כסף. אז על מה אנחנו יושבים? למשוך את הזמן? מדברים מה נותנים לעובדות ההוראה. אנחנו מסוף 2019 בלי הסכם שכר. הם לא העלו שום הצעות. אני, יפה בן-דוד, אומרת שפקידי האוצר לא רק מנותקים – הם גם שקרנים. אנחנו בעד להעלות את השכר של המורה המתחיל ב-44 אחוזים. איזו מורה תחזיק במערכת ב-6,920 ברוטו? מורים נוטשים בהמוניהם".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1606222023' autoplay='0' credit='' desc='צפו בריאיון המלא עם יפה בן דוד' poster='' kid='1_p36e2dlh' duration='']

ברקע עיצומי הסתדרות המורים, שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום לרועי כ"ץ באירוע "שבתרבות" בבאר שבע: "לא אלך לשום הסכם עם הסתדרות המורים, אם לא יכנס להסכם העניין של סנכרון בין החופשים. בנוסף גם צריך לתגמל למצויינות. נעשה הכל כדי להגיע לפתרון הכי מהר שאפשר".