התקבלה עמדת האישה המאוימת בלוד: לא תחויב לעבור לדירה מוגנת

לאחר שהושמה במעצר באופן חריג בשל סירובה להתפנות למעון לנשים מוכות, משרדי הרווחה וביטחון הפנים גיבשו מענה עבור האישה המאוימת מלוד, אך בית המשפט קיבל את עמדתה של האישה שסירבה לעבור אליו. אמה לחדשות 13: "רוצים שהיא תשוב לביתה"

זמן צפייה: 02:56

לאחר משרדי הרווחה וביטחון הפנים גיבשו היום (שני) מענה עבור האישה המאוימת שהמשטרה ביקשה לשים במעצר הגנתי, בית המשפט קיבל את עמדת האישה שסירבה לעבור אליו, בטענה שלא ניתן לכפות על אדם במדינת ישראל לשהות במקום שהוא לא מעוניין להיות בו.

על פי ההצעה שהציעו המשרדים, ככל שבית המשפט יקבל את ההחלטה על מעצר הגנתי, האישה תועבר לדירה של משרד הרווחה ותאובטח על ידי חברת אבטחה שמעניקה שירות למשרד בשת"פ עם משטרת ישראל ובהתאם להנחיותיה.

אמה של האישה סיפרה לחדשות 13 כי היא אינה מרוצה מההצעה: "זה לא עוזר. אנו לא מעוניינים בדירת מסתור ולא במקלט. אנו מעוניינים בשקט ובחזרה לשגרה ושיתנו לבתי לחיות בביתה".

ניידת משטרה
ניידת משטרה, ארכיון | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

על פי ההצעה שהות האישה בדירה תלווה במעטפת סוציאלית תומכת של משרד הרווחה ומעטפת ביטחון ומוגנות של חברת האבטחה והמשטרה. מפקחת של המשרד צפויה להציג את הפתרון בפני בית המשפט בצהריים.

בשלב הראשון, האישה תשהה בדירה לפרק זמן קצר עד להסרת האיום עליה או מעבר למקלט בהסכמה.  במקביל, יפעלו המשרדים הרלוונטיים ומשטרת ישראל במשותף גם להקמת מענה לנשים מאוימות בדרגה הגבוהה ביותר למקרים דומים ככל שיהיו בעתיד.

במשרדי הרווחה וביטחון הפנים הדגישו כי המקלטים לנשים נפגעות אלימות וילדיהן נותנים מענה רחב יותר מאשר מקום מקלט בלבד.

בשבת האחרונה הועברה אותה תושבת לוד לתחנת משטרה לאחר שסירבה לעבור למקלט הגנה, זאת כאשר לדברי המשטרה היא נמצאת בסכנת חיים. חוקרי תחנת המשטרה בלוד ומרחב שפלה פתחו בחקירה כאשר עלה חשש כי מתבצע מעקב אחר האישה ובעקבות אירוע ירי לעבר בית משפחתה, שנגמר ללא נפגעים.