טענות לתקיפה מינית, גירוש שדים וטיפולי המרה בכנסייה בנצרת

כלפי חוץ נראה שכנסיית רוח הקודש בנצרת מנוהלת בידי אנשי דת מאמינים, אך חברי קהילה שעזבו מציירים תמונה אחרת: "אומרים לך שהשטן בתוכך, הרביצו למישהי בפנים עד שהאף והשפתיים התחילו לדמם"

זמן צפייה: 14:19

כלפי חוץ, נראה היה שכנסיית "רוח הקודש" בנצרת, מנוהלת על ידי אנשי דת מאמינים. אך מי שהיה חלק מהקהילה ובחר לעזוב, יודע שעל המבצע כולו מנצחת ביד רמה אישה אחת – איזיס. "היא הכל בכנסייה, היא נותנת הוראות ועובדת מאחורי הקלעים, אנחנו האמנו שהיא נביאה", מספר רוני אבו ג'זאלה, מעוזבי הכנסיה. "פעם אחת היא העבירה לי מסר מאלוהים שאני חייב להתחתן עם מישהי שאין לי בכלל רגשות כלפיה, בסופו של דבר סירבתי. היא נזפה בי מול כולם ועשתה עלי חרם".

נראה כי החרמות, הכוללים גם איסור על הורים לדבר עם ילדיהם "הסוררים", הם החלק הקל בנעשה בכנסייה. מעדויות ותיעודים שהגיעו למערכת "הצינור" עולה כי בכנסייה התקיימו טקסים אלימים אותם כינו "טקסי שחרור". "היו תופסים אותנו על הרצפה, ומתחילים להגיד לך דברים מרגיזים, על אמא שלך או על האהובה שלך, או כל בן אדם שהיה מרגיז אותך", אמר צעיר שעזב את הכנסיה. "ואז הוא אומרים שזה השטן בתוכך. היא הייתה חונקת אותנו עד שלא היה אוויר. פעם אחת היא החזיקה את הראש של מישהי בין הרגליים שלה והתחילה להרביץ לה בפנים, עד שהאף והשפתיים שלה התחילו לדמם".

עוד בחדשות 13:

סקר: 45% מהציונות הדתית תומכים בטיפולי המרה

בן דודו של מוחמד אבו חדיר: נערים יהודים תקפו אותי בירושלים

סוף החופש מעבר לפינה: איך מרגילים את הילדים לשגרת הלימודים?

גירוש שדים בכנסיית רוח הקודש בנצרת
גירוש שדים בכנסיית רוח הקודש בנצרת | צילום: חדשות 13

לצד עדויות על "טיפולי השחרור", יש המדווחים גם על טקסי המרה אלימים ללהט"בים, שכללו לכאורה תקיפות מיניות חמורות בידי גברי הקהילה – כל זה בהנחייתה של איזיס. משפחתו של י' לא ידע על הנעשה בכנסייה, עד שניסה להתאבד. "אמרתי לעצמי 'יש משהו שאנחנו לא יודעים, מה קורה איתו?'", סיפר מוחמד, מקורב למשפחתו של י'. "אמא של הילד תמיד חשבה בלב שלה שזה מהכת הזאת. אמרתי לו עשרים פעם 'אפילו אם אנסו אותך אתה צריך להיות גאה, אתה ילד'. צרחתי ואז הוא אמר 'כן, אנסו אותי'. עד היום אני לא יוכל לשמוע את הפרטים. זה קשה מדי".

תגובת המשטרה: "מיד עם קבלת התלונה נפתחה חקירה שנוהלה על ידי צוות חקירה מיוחד. במהלך החקירה אפשרה המשטרה לכל מי שהיה חפץ בכך להגיש תלונה, ואלו נחקרו במאוחד. התיק הועבר לעיון והחלטת הפרקליטות".

מכנסיית האם ורוח הקודש נמסר: "אנחנו דוחים מכל וכל את כל ההאשמות המועלות נגד הכנסיה וציבור חבריה. אין שום אמת בטענות. מדובר ברדיפה ובמסע השמצות והסתה, מזה תקופה ארוכה, מטעם זרמים שונים המתנגדים לזכות הבסיסית של חברי הקהילה, המונה עשרות מיליוני נוצרים מאמינים מרחבי העולם לקיים את חופש הדת והטקסים הדתיים שלהם. באשר לטקס השחרור הדתי נבהיר כי רק לאחרונה התקיים בנצרת אירוע בהשתתפות 11 אלף איש, שקיבל את אישור המשטרה ובו התקיים טקס שחרור כדוגמת זה המוצג בכתבה. מדובר בקהילה הכמהה ומאמינה בהפצת טוב והאחווה בין בני האדם ומיגור הרוע. כל הנעשה בכנסיה נעשה בהתאם לחוק ובהסכמה. יודגש כי הוגשו מספר תלונות למשטרה בגין מסע השמצות, הסתה ואיומים".