קרוביה של מריה טל: "מרגישים כאילו רוצחים אותה מחדש"

חברותיה ומשפחתה של האם ל-2 מהקריות סיפרו לחדשות 13 על צעירה אהובה, שהקרינה חום ושמחה במקום העבודה, אך סבלה במערכת היחסים עם מי שמואשם ברצח שלה. "הייתה להם מערכת יחסים רעה מאוד"

זמן צפייה: 06:08

חברותיה ומשפחתה של מריה טל, שעל פי כתב האישום שהוגש נגד בעלה מקסים נרצחה על ידי בעלה בקריות בחודש שעבר, סיפרו הערב (שני) לחדשות 13 על צעירה אהובה במיוחד, שסבלה במערכת יחסים אלימה וקשה עם בן זוגה ואב שתי בנותיה. "זה מרגיש כאילו רוצחים אותה עוד פעם", אמרה חברתה הקרובה אלכסנדרה ברדיצ'בסקי על קו ההגנה של החשוד, לפיו אשתו התאבדה. "בכל פעם שמכחישים את מעשיו, רוצחים אותה שוב ושוב. אני יושבת ובוכה", סיפרה.

כלפיי חוץ, חייה של מריה טל בת ה-29, שעבדה בשנים האחרונות בחברת מכשור ביקנעם, היו נראים מאושרים ויפים. הייתה אהובה במיוחד במקום עבודתה, ואפילו כשרצתה לעזוב כשנולדו בנותיה, סירבו לפטר אותה. "היא הייתה עובדת עם ראש גדול, אחת שרואה כמה צעדים קדימה", סיפרה חברתה לעבודה ענת שמול.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"גססה לנגד עיניו": מקסים טל מואשם ברצח אשתו מריה בקריות

החשוד ברצח אשתו בקריות: "לא רצחתי את מריה – היא התאבדה"

יום המאבק לאלימות נגד נשים: אלו הנרצחות מתחילת השנה

Whatsapp Image 2019 10 18 At 0
מקסים טל החשוד ברצח אשתו מריה טל

מבעד לחום והשמחה שהקרינה במקום העבודה, התחילו לצוף על פני השטח הבעיות בבית והידרדדרות ביחסים עם בעלה, מקסים. "היא לא הייתה מאושרת. הייתה להם מערכת יחסים רעה מאוד. ישבתי איתה במשרד והייתי שומעת את שיחות הטלפון ביניהם. אמרתי לה שזה מוגזם, אם מגיעים לכאלה טונים - אולי כדאי לא להיות יחד. אבל היא לא רצתה להשאיר את הילדות שלה בלי אבא", סיפרה דניאל לוי, חברתה לעבודה. "היא בחיים לא הייתה מעלה בדעתה שירצח אותה", הוסיפה.

חודש לפני הרצח התרחש אירוע מקדים. מקסים תקף את מריה ושבר לה את האף. הוא קיבל צו הרחקה והמשיך כרגיל. לאחר זמן מה הצליח לשכנע אותה שפניהם לגירושים בהסכמה, והתקרב בחזרה. "התחננתי אליה שהוא לא יחזור הביתה. לא חשבתי שזה יוביל לרצח, אבל אמרתי לה שזה לא ייגמר טוב". אמרה ברדיצ'בסקי. "היא מאוד התחשבה בו. כשהוא היה בצו הרחקה והיה צריך את האוטו לעבודה, היא הביאה לו את המכונית ונשארה בלי. כשהבנות רצו לפגוש אותו, היא איפשרה את זה", הוסיפה חברתה הטובה.

עו"ד אביעד חייט, שמייצג את משפחתה של מריה, אמר: "אם במשטרת ישראל היו פועלים בצורה מהירה ונחרצת יותר, לא היינו כאן היום".

עורך הדין רועי קרן, המייצג את מקסים, מסר: "כפי שהגישו כתב אישום על רצח, יכולים לזכות אותו. כך לדעתנו יקרה במקרה הזה".