ליברמן במסר ליפה בן דויד: "העלאת שכר המורים - במקביל להתאמה ללוח החופשות"

על רקע ההכרזה על סכסוך עבודה והמשא ומתן המדשדש בנוגע לשכר המורים, שר האוצר כתב בחשבון הטוויטר שלו כי העלאת שכר המורים היא צעד מתבקש, אך ציין כי יש להתאים את חופשות התלמידים ללוח החופשות של ההורים - ולהוסיף סמכויות וגמישות למנהלים

שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: סיון שחור, ענבה, לע''מ

על רקע ההכרזה על סכסוך עבודה והמשא ומתן המדשדש בנוגע לשכר המורים, שר האוצר אביגדור ליברמן שלח הבוקר (חמישי) מסר למזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, ובציוץ בחשבון הטוויטר שלו הוא כתב כי העלאת שכר המורים צריכה לבוא לצד התאמה בלוח החופשות.

"העלאת שכר המורים בדגש על מורים מתחילים ומצטיינים הוא צעד מתבקש וחשוב שמשקף הוקרה וצורך לקלוט ולשמר מורים איכותיים במערכת", כתב ליברמן, "החינוך נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו ולכן אנו מחוייבים להשקיע במורים ובמערכת החינוך".

לצד זאת", הוסיף שר האוצר, "חשובים לנו גם ההורים וגם הכלכלה ולכן העלאת השכר של המורים צריכה לבוא לצד התאמת לוח חופשות התלמידים ללוח החופשות של ההורים והוספת סמכויות וגמישות למנהלים".

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון
שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון | צילום: שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון

אתמול כתבה שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון בעמוד הפייסבוק שלה כי "בלי להעלות את שכר המורים ולחזק את מעמדם - אין עתיד למערכת החינוך והמשמעות אין עתיד למדינה", והוסיפה כי "אגף התקציבים חייב להבין את עומק המשבר ולהבין שתוספת מזערית לא תפתור את המשבר, היא תעמיק אותו".

שרת החינוך הוסיפה: "בדיונים האינטנסיביים על הסכם השכר של המורים הדגשתי מהרגע הראשון שללא העלאה משמעותית בשכרם של כלל המנהלים והמורים, בדגש על מורים מתחילים, אבל לא רק - מערכת החינוך כולה תקרוס. אגף התקציבים במשרד האוצר חייב להבין את עומק המשבר ולהבין שתוספת מזערית לא תפתור את המשבר, היא תעמיק אותו".

"חינוך לא פחות חשוב מביטחון", סיכמה שאשא-ביטון, "החינוך הוא הביטחון החברתי והלאומי שלנו, עתיד הכלכלה, העוגן שמאפשר לנו להיות מדינה חזקה ומשגשגת למרות כל הקשיים מולם אנו ניצבים. בעוד כחודש הממשלה צפויה לאשר את תקציב 2023, בבסיסו אמור להיכלל גם הסכם השכר החדש עם המורים. אלחם כדי שהסכם זה יכלול העלאה משמעותית ומתגמלת לשכר המורים".

Zglolo
יפה בן דוד

כזכור, הסתדרות המורים הכריזה בתחילת השבוע על סכסוך עבודה עם משרד האוצר, "במחאה על גרירת הרגליים של פקידי האוצר בכל הנוגע לגיבוש הסכם שכר שימנע את העזיבה המאסיבית של עובדי ההוראה". בהסתדרות המורים אומרים כי בניגוד למה שהיה נהוג בעבר, לא ימתינו ל-1 בספטמבר ויתחילו בצעדים ארגוניים כבר בתקופה הקרובה. זאת, "כדי להאיץ את גיבוש הסכם השכר, שרק באמצעותו ניתן להתמודד עם העזיבה הגדולה".